Welkom bij de NS Community!
Normaal gesproken ontvang je een week of 10 voor de einddatum een verzoek van NS om een nieuwe pasfoto aan te leveren, tenzij je ooit aangegeven hebt dat de huidige foto opnieuw gebruikt mag worden.
De nieuwe kaart heb je dan ruim voor de einddatum van je huidige kaart, maar dat is dus niet gebeurd.
Je zou dan ook 6 weken voor de einddatum een mail of brief van OV-chipkaart ontvangen moeten hebben over het vernieuwen van je kaart. Dat is een teken dat NS helemaal geen vernieuwing voor je heeft aangevraagd (zelfs al heb je een pasfoto aangeleverd en daarvan een bevestiging waarin staat dat je binnenkort een nieuwe kaart kunt verwachten).
Helaas kan/wil de NS binnen 6 weken voor de einddatum niets meer voor je betekenen, dus zal je de vernieuwing zelf moeten regelen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm De kosten (€ 7,50) kan je terugkrijgen via de Klantenservice (anders hadden ze niet om een pasfoto gevraagd).
Overigens lopen NS abonnementen niet zomaar af, dus het jouwe zal per 1/10/2022 gewoon verlengd worden (voor een jaar), ongeacht of je een nieuwe kaart hebt. Ook daarvan zou je bericht gehad moeten hebben.