Vandaag kwam ik erachter dat er een abonnement staat op een oude verlopen kaart die elk jaar automatisch wordt verlengd.
De kaart is in 2020 verlopen maar het abonnement loopt door en de kosten van €60,- worden via automatisch incasso geïnd.
Nadat ik heb gebeld met een medewerker blijkt dat ik dit geld niet terug kan krijgen want het is mijn eigen verantwoordelijkheid om dit abonnement te stoppen of op mijn nieuwe kaart te zetten?
Het is natuurlijk raar dat een kaart verloopt maar het abonnement niet stop wordt gezet en gewoon doorloopt. Hier heb ik in de tussentijd ook geen bericht over gehad en de kaart stond ook niet in mijn NS.
beantwoord
Abonnement
Beste antwoord door MoDe
Ov-chipkaart is niet van NS. Wel is het een service dat NS abonnementhouders van een nieuwe kaart voorziet wanneer deze verloopt. Mogelijk heb je berichten hierover gemist. Maar NS is niet aansprakelijk voor kosten van ongebruikte abonnementen, je bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van een abonnement. Je had zelf bij ov-chipkaart.nl een nieuwe kaart kunnen bestellen (kan nog steeds, kies voor kaartvernieuwing) en de kosten van de nieuwe kaart terugvragen aan NS.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.