Skip to main content
vraag

Tijden Dalurenkaart

Ik heb een vraag gesteld over vertrek/aankomsttijden Dalurenkaart, maar nog geen antwoord ontvangen.

Hoe krijg ik antwoord???:

Mijn vraag is trouwens, dat ik vrijdag 21 maart naar Den Haag wil reizen vanaf Zwolle.

Als ik vertrek om 15.49u en aankom in Den Haag om 17.21u heb ik dan recht op 40% korting??

Gr. Anka

Moderator edit: verwijdering persoonlijke gegevens.

4 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24973 reacties
  • 16 maart 2025

U kunt met korting reizen als u voor 15.49 incheckt en u heeft korting tot Den Haag, ook al reist u voor een deel in de spits. Het moment van inchecken is bepalend, niet het moment van reizen, al snap ik dat mensen dat vreemd vinden. U moet formeel voor 16.00 inchecken, in de praktijk heeft u nog vijf minuten genadetijd, maar het moet echt voor 16.05.

We gaan er hier wel van uit dat u de antwoorden leest. Wilt u uw mailadres weghalen? Het is hier een openbaar forum en iedereen kan uw mailadres lezen, dat kan niet de bedoeling zijn. Zie de opmerking van ​@Op een dag hieronder. Bovendien heeft het geen zin, want u krijgt geen antwoord van Klantenservice via de mail. Mogelijk veronderstelde u dat. Wij zijn behulpzame en meedenkende medereizigers en geen onderdeel van Klantenservice.

Ik heb u eerder dit meer volledige antwoord gegeven:

Ja, zo werkt het. Het systeem is dat wanneer u incheckt in de daluren u met 40 procent korting reist naar Den Haag. Mocht u van Zwolle naar Groningen reizen en over willen stappen naar Arriva, dan checkt u in in Zwolle gedurende de daluren en in  Groningen uit. Check dan binnen een half uur weer in voor de zekerheid bij Arriva en u reist ook het stuk van Arriva met 40 procent korting.

Het moment van inchecken is bepalend voor uw korting, niet het moment van reizen.

Check in voor 6.35 en 16.05 en na 08.55 en 18.25. U krijgt in de praktijk altijd vijf minuten in uw voordeel, al is het officieel 06.30, 09.00, 16.00 en 18.30.

Check niet op het laatste moment in want een seconde kan uitmaken of u korting heeft of niet. U mag er ook in de spits mee inchecken, maar dan betaalt u vol tarief tot u weer uitcheckt. Het systeem werkt wel naar twee kanten: als u reist met spitstarief en u checkt uit, wacht dan een half uur voor u weer incheckt, want ander betaalt u voor de volgende reis ook nog spitstarief.

Het is handiger wanneer u incheckt in de spits om dat met een bankpas te doen. Na de spits checkt u uit met de bankpas en u kunt dan meteen met korting inchecken met uw ov-chipkaart. In de spits is het dus handiger als u dan met een bankpas incheckt. Dan betaalt u vol tarief, maar dat zou u met de chipkaart ook hebben. Voordeel is dus dat u dan met uw chipkaart weer met 40 procent korting kunt reizen na de spits.

Het klinkt wat ingewikkeld, maar er slim mee omgaan, kan veel geld schelen.

• Reisleider*
  • 65 reacties
  • 16 maart 2025

@AnkaRoelof

Als aanvulling even over uw mailadres. Omdat dit een openbaar forum is, kunt u dat beter weghalen. Als het u niet meer lukt, dan zal een moderator dat vast voor u doen. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13444 reacties
  • 16 maart 2025

Het antwoord wordt gegeven door reizigers en moderators en vind je onder jouw vraag. NS gaat jou niet mailen met een antwoord ip jouw vraag in deze reizigers-helpen-reizigerscommunity.

Je had het antwoord ook op de abonnementenpagina van NS kunnen vinden. De inchecktijd bepaalt tegen welk tarief je reist.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24973 reacties
  • 16 maart 2025

Anka zit nu weer thuis te wachten op een mailtje vrees ik en die komt niet. Ik heb haar maar even ingeseind.

Reageer