Beste mensen, welkom hier in mijn topic.
Ik heb een paar hele leuke foto's die ik graag even met jullie wil delen.
Ik was vandaag namelijk even langs het spoorwegmuseum gelopen en ik dacht van...ik wil graag treinen bekijken en foto's maken.
Dus dat heb ik even gedaan. 🙂 Moeten jullie maar even kijken. ;)
Dit is dus een trein. 🙂 Ik weet helaas niet precies wat voor trein dit is...misschien dat jullie het weten?
Dit is dus een DD-ar. Ik was echt blij verrast toen ik deze trein zag in het museum. Ik vind deze namelijk een hele leuke trein.
En ik vind het leuk om te zien dat het museum tenminste 1 exemplaar van deze trein heeft bewaard. :)
Dit is dus 1 van de wielen van dezelfde DD-ar trein. Dit was dus zo cool. Ik heb nog nooit een treinwiel aangeraakt, dus dit was voor mij wel even een hele leuke ervaring. 🙂 Ik ben er best wel trots op.
Dit is dus mijn hand. 🙂
DD-ar aan de voorkant.
Dit is zeg maar een stuk......ijzer wat voor het wiel zit. Deze is dus ook van de DD-ar.
Weet iemand eigenlijk wat dit precies is?...is het een soort van motor ofzo?
Hier ook foto van de DD-ar.
Deze foto is dus van de MAT 64. Het is op deze foto niet te zien. Dat komt omdat deze foto van onderen is gemaakt. 🙂 Je kan nu goed zien hoe alle elektronica werkt van de Mat 64.
Dit zijn de wielen en remmen van de Mat 64. :)
Kijk eens hoe cool. Dit zijn de de snoeren die tussen de coupe's in zitten. Deze snoeren zijn vrij zacht. Dat verbaasde mij wel want ik dacht dat die snoeren van metaal waren. 🙂 Maar er zit dus een zacht rubber omheen.
Dit is dus ook van de Mat 64.
Kijk nou eens hoe cool dit is jongens. 🙂 Nu heb ik dus een foto gemaakt van de voorkant van de Mat46.
Ik kan jullie nu al zeggen dat als je zo voor zo'n trein staat... je dan pas beseft hoe groot zo'n ding eigenlijk wel niet is. Ik ben zeer onder de indruk. :)
Nu raak ik dus de koppeling aan van de Mat 64 aan. De koppeling lijkt van een afstandje misschien niet zo groot. Maar ik kan jullie zeggen dat als je er zo dichtbij staat (zoals ik) dan zie je pas hoe groot zo'n koppeling eigenlijk wel niet is. 🙂 En het materiaal voelt erg hard aan ook. Dit is ook de Mat64
Zien jullie nou hoe groot zo'n koppeling is.
Maar wel heel leuk om er zo dichtbij te staan hoor. 🙂 Ik raak nu dat rood-achtige ding aan. Dit is dus 1 van de onderdelen van de koppeling. Het materiaal voelt dus ook erg hard aan en het voelt ook erg staal-achtig. Ook dit is van de Mat 64. :)
Hier ook weer de Mat 64 aan de voorkant. Hij is zo ongelooflijk groot. 🙂 Echt indrukwekkend hoor! Ik was er een beetje verbluft van Hoe groot ie wel niet was.
Dit waren dus de foto's. Ik ben hier erg trots op en ga zeker eens een keer terug naar het spoorwegmuseum.
Ik vond het erg leuk om de treinen van zo dichtbij te kunnen zien. Normaal kan dat natuurlijk niet als je gewoon op een normaal station staat.
Maar nu kon ik deze treinen eindelijk eens van dichtbij zien en heb ik ook een beter idee hoe complex en massief al dit materieel eigenlijk is.
Mochten er soms meer mensen zijn hier met leuke foto van treinen dan mogen jullie die altijd hier in mijn topic plaatsen hoor. 🙂 Dat lijkt mij namelijk erg leuk.
(btw ik wil binnenkort ook nog wat foto's aan jullie laten zien van de GVB trams, Maar daar heb ik alleen wel de hulp van mijn vriend voor nodig want hij werkt namelijk bij het GVB)
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.