Skip to main content
beantwoord

minder treinen door een bedevaart?


  • Reisadviseur**
  • 61 reacties

Ik zat een beetje te browsen op rijdendetreinen.nl en kwam een lijst met redenen van storingsoorzaken tegen. Ik kwam toen dit tegen:

 

Storing

20 september 2020, 05:40

Tussen Eemshaven en Roodeschool rijden er minder treinen door een bedevaart.
Zodra we meer weten informeren we u verder.

 

Deze storing was 2 minuten later, om 05:42 opgelost.

 

Iemand een idee wat hier aan de hand was?

Groningen-Eemshaven: bedevaart (20 september 2020)

 

Beste antwoord door Gorott

Een bedevaart, niet dat het heel veel uitmaakt want er reed toch maar 1 trein tussen Roodeschool en Eemshaven die dag.

Thialf-schaatsen, het onschadelijk maken van een WO-II bom en aanleg van een nieuw spoor zijn ook bijzondere. Dan heb je ook nog "Tussen Enschede en Zwolle is voldoende afstand houden in de trein onmogelijk door een evenement.".

Ontspoorde trein, ontspoorde goederentrein, defecte trein, defecte treinen, gestrande trein (x2)

Mensen langs het spoor, mensen op het spoor, persoon op het spoor, persoon langs het spoor

Heel veel dubbel, of iets te specifiek.

 

Ik vermoed gewoon dat het een test was.

Zoals deze: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/56408-12-november-2024-staking-prorail-breukelen-gouda

Bekijk origineel

26 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13116 reacties
  • 19 januari 2025

Een medewerker reisinformatie die zich verveelde, denk ik.

Zulke onzinnige meldingen komen wel vaker voor. Ik vind persoonlijk deze melding wel een fraaie.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • Antwoord
  • 19 januari 2025

Een bedevaart, niet dat het heel veel uitmaakt want er reed toch maar 1 trein tussen Roodeschool en Eemshaven die dag.

Thialf-schaatsen, het onschadelijk maken van een WO-II bom en aanleg van een nieuw spoor zijn ook bijzondere. Dan heb je ook nog "Tussen Enschede en Zwolle is voldoende afstand houden in de trein onmogelijk door een evenement.".

Ontspoorde trein, ontspoorde goederentrein, defecte trein, defecte treinen, gestrande trein (x2)

Mensen langs het spoor, mensen op het spoor, persoon op het spoor, persoon langs het spoor

Heel veel dubbel, of iets te specifiek.

 

Ik vermoed gewoon dat het een test was.

Zoals deze: https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/56408-12-november-2024-staking-prorail-breukelen-gouda


  • Auteur
  • Reisadviseur**
  • 61 reacties
  • 19 januari 2025
Tochjo schreef:

Een medewerker reisinformatie die zich verveelde, denk ik.

Zulke onzinnige meldingen komen wel vaker voor. Ik vind persoonlijk deze melding wel een fraaie.

Stond dit dan ook echt op zo'n stationsscherm die dag?


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 19 januari 2025

De laatste bedevaarttrein reed in 2016, vanuit Maastricht naar Lourdes.

https://nos.nl/artikel/2131354-in-1883-ging-eerste-bedevaarttrein-naar-lourdes-vandaag-de-laatste

 

Ik moest met dit topic gelijk denken aan een topic wat ik zelf een aantal jaar geleden heb geopend, wat helaas al in het archief staat.  Ook daar kwam deze storingsoorzaak terug.

 

Overigens hadden ze die dag tussen Groningen en Eemshaven een half uur voor de bedevaart nog even in 3 minuten een nieuw spoor aangelegd. Daar moest die bedevaarttrein natuurlijk overheen. 🤣

 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 19 januari 2025

Gelukkig heeft die ene trein die reed die dag hier helemaal geen last van gehad.

In 2020 kon het blijkbaar allemaal 🤣.

Want ook in 2020 werd er in maar liefst 0 seconden een spoor aangelegd tussen Abcoude en Arnhem Centraal!


  • Auteur
  • Reisadviseur**
  • 61 reacties
  • 19 januari 2025
Momo schreef:

De laatste bedevaarttrein reed in 2016, vanuit Maastricht naar Lourdes.

https://nos.nl/artikel/2131354-in-1883-ging-eerste-bedevaarttrein-naar-lourdes-vandaag-de-laatste

 

Ik moest met dit topic gelijk denken aan een topic wat ik zelf een aantal jaar geleden heb geopend, wat helaas al in het archief staat.  Ook daar kwam deze storingsoorzaak terug.

 

Overigens hadden ze die dag tussen Groningen en Eemshaven een half uur voor de bedevaart nog even in 3 minuten een nieuw spoor aangelegd. Daar moest die bedevaarttrein natuurlijk overheen. 🤣

 

 

Was een bedevaart naar de datacenters in Eemshaven haha. 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 19 januari 2025
Tochjo schreef:

Een medewerker reisinformatie die zich verveelde, denk ik.

Zulke onzinnige meldingen komen wel vaker voor. Ik vind persoonlijk deze melding wel een fraaie.

Minder intercity direct treinen nog wel... Bijzonder…

Wellicht zal Arriva daar ooit de intercity direct introduceren 🤣.

 

 

luc929 schreef:
Tochjo schreef:

Een medewerker reisinformatie die zich verveelde, denk ik.

Zulke onzinnige meldingen komen wel vaker voor. Ik vind persoonlijk deze melding wel een fraaie.

Stond dit dan ook echt op zo'n stationsscherm die dag?

Dat denk ik niet, volgens mij worden die meldingen met de hand getypt. Wellicht dat de omroep daar wel van slag was. Niemand die het weet, want wat heb je om 5 uur 's ochtends op een zondag op stations Eemshaven te zoeken?


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 19 januari 2025
Gorott schreef:

Gelukkig heeft die ene trein die reed die dag hier helemaal geen last van gehad.

In 2020 kon het blijkbaar allemaal 🤣.

Want ook in 2020 werd er in maar liefst 0 seconden een spoor aangelegd tussen Abcoude en Arnhem Centraal!

Jammer dat het oude topic in het archief staat want daar staan ook enkele reacties van iemand die wat dieper in de materie zit (of in ieder geval toendertijd zat) die aangaf dat het niet altijd even makkelijk is om de juiste verstoringstekst te genereren en dat daar dus nog wel een fouten bij werden/worden gemaakt en dat er daarom soms nogal rare meldingen zijn.

 

Ik had het topic toendertijd aangemaakt omdat de storingsmeldingen van een storing n.a.v. een aanrijding niet echt logisch waren en waarvoor binnen een uur 6 updates kwamen met iedere keer weer een andere tekst tot het na een uur eindelijk juist was. Ter info, het betrof deze https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/31768-7-februari-2020-aanrijding-de-vink  waarbij er rond 1 uur 's nachts een lichaam langs het spoor bij perron 1 van station De Vink was gevonden en er de hele nacht en de vroege ochtend onderzoek werd gedaan en vervolgens het spoor gereinigd werd (ik woon daar heel dicht in de buurt en had toen één en ander meegekregen). Alle treinen, zowel nachttreinen als vroege ochtendtreinen, konden gewoon rijden, alleen niet over spoor 1 en stopten niet op De Vink. 


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • 20 januari 2025

Welk topic was dat, Momo? Ik haal hem dan even uit het archief.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 20 januari 2025
Momo schreef:

Deze 😁


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4033 reacties
  • 20 januari 2025

Ik blijf mij verbazen hoe NS alles uitlegt met allerlei vage teksten. Duidelijk en eerlijk zijn tegenover de reiziger is nog altijd het beste.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 20 januari 2025
Vareo schreef:

Ik blijf mij verbazen hoe NS alles uitlegt met allerlei vage teksten. Duidelijk en eerlijk zijn tegenover de reiziger is nog altijd het beste.

??, fouten kunnen niet gemaakt worden?

Waar heb je het over?


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 20 januari 2025
Erryt NS schreef:

Welk topic was dat, Momo? Ik haal hem dan even uit het archief.

Inderdaad het door Gorott gequote topic.

 

 

 


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • 20 januari 2025

Ik heb hem eruit gehaald.


  • Koploper****
  • 20311 reacties
  • 20 januari 2025

In Limburg rijden al vijf dagen lang een groot aantal treinen niet vanwege "rijp op de bovenleiding". Nou gebeurt rijp alleen zo en af toe in de vroege ochtend maar natuurlijk niet vijf dagen aan een stuk 24 per uur dag. Vanmiddag werd de tekst plotseling veranderd in "wegens beperkte materiieelinzet", in werkelijkheid gaat het echter om een tekort aan personeel.

Ik snap niet dat NS de informatievoorziening naar de reiziger maar niet op orde kan krijgen, zoals het nu gaat is het vaak een belediging van de klant.

 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 20 januari 2025
Tamzin schreef:

In Limburg rijden al vijf dagen lang een groot aantal treinen niet vanwege "rijp op de bovenleiding". Nou gebeurt rijp alleen zo en af toe in de vroege ochtend maar natuurlijk niet vijf dagen aan een stuk 24 per uur dag. Vanmiddag werd de tekst plotseling veranderd in "wegens beperkte materiieelinzet", in werkelijkheid gaat het echter om een tekort aan personeel.

Ik snap niet dat NS de informatievoorziening naar de reiziger maar niet op orde kan krijgen, zoals het nu gaat is het vaak een belediging van de klant.

 

Arriva rijdt daar, de informatievoorziening ligt in dit geval niet bij NS.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 20 januari 2025
Tamzin schreef:

In Limburg rijden al vijf dagen lang een groot aantal treinen niet vanwege "rijp op de bovenleiding". Nou gebeurt rijp alleen zo en af toe in de vroege ochtend maar natuurlijk niet vijf dagen aan een stuk 24 per uur dag. Vanmiddag werd de tekst plotseling veranderd in "wegens beperkte materiieelinzet", in werkelijkheid gaat het echter om een tekort aan personeel.

Op Somda gaf iemand aan dat de multicourante Flirts vorige week massaal zijn gesneuveld bij rijp op de bovenleiding en daardoor nu niet inzetbaar zijn. Als dat inderdaad zo is, is de rijp op de bovenleiding wel de oorspronkelijke reden wat vervolgens heeft geleid tot het beperkte materieelinzet. Men heeft dan alleen rijkelijk laat de reden aangepast. 

Of dat inderdaad de werkelijke reden is heb ik me niet in verdiept en kan me eerlijk gezegd ook geen drol schelen. 

 

En zoals Gorott aangeeft, Arriva rijdt daar, die zal aangeven waarom ze niet rijden, NS zal in de reisinformatie alleen maar 1 op 1 doorgeven wat zij van Arriva krijgen. 


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1611 reacties
  • 20 januari 2025
Tamzin schreef:

Ik snap niet dat NS de informatievoorziening naar de reiziger maar niet op orde kan krijgen, zoals het nu gaat is het vaak een belediging van de klant.

Het blijkt voor Arriva ook erg lastig om daar met de RE18 een fatsoenlijke treindienst op te zetten. Het is al maanden (volgens mij zelfs jaren) gedoe met “beperkingen materieel” of “tekort aan personeel”.

Volgens Arriva zelf zijn het nu de “Weersomstandigheden” in combinatie met “Defect materieel” waardoor er niet gereden kan worden. Tja…

En dus: https://www.arriva.nl/plan-je-reis/dienstregeling/aanpassing-treindienstregeling-limburg/


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 22 januari 2025

Ik zag vandaag dit op Treinposities op de vertrekstaat van Leiden:

 

Nu zijn Amsterdammers wel een ander slag volk dan Leidenaren, maar om dat dan maar buitenland te noemen…...


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1611 reacties
  • 23 januari 2025

Vandaag ook een bijzondere. Door een dienstregelingswijziging "rijdt" er een extra Arriva Nachttrein, om 12 uur smiddags, gepland met VIRM. De trein reed alleen niet door een dienstregelingswijziging (goh).

 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 23 januari 2025

Tijdje terug zag ik deze nog:

De trein reed niet verder dan Tilburg vanwege een defecte trein en reed om via Roosendaal (zonder dat in- of uitstappen was toegestaan) door... een defecte trein.

Oh en mocht het nog niet duidelijk zijn, de trein rijdt naar Tilburg door een defecte trein 😅.

https://treinposities.nl/ritinfo/20241219/1155

 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • 23 januari 2025
JurgenH schreef:

Vandaag ook een bijzondere. Door een dienstregelingswijziging "rijdt" er een extra Arriva Nachttrein, om 12 uur smiddags, gepland met VIRM. De trein reed alleen niet door een dienstregelingswijziging (goh).

 

Had niet 332735 maar 102735 moeten zijn en die reed wel. https://treinposities.nl/ritinfo/20250123/102735  Reden van niet rijden van de 332735 was dus eigenlijk verkeerd gekozen treinnummer.

Er was al een 302735 (van Eindhoven tot Weert). 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 23 januari 2025
Momo schreef:

Had niet 332735 maar 102735 moeten zijn en die reed wel. https://treinposities.nl/ritinfo/20250123/102735  Reden van niet rijden van de 332735 was dus eigenlijk verkeerd gekozen treinnummer.

Er was al een 302735 (van Eindhoven tot Weert). 

Zie ook: https://somda.nl/forum/27580/p814161/Opvallende-dingen-23-januari/


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 1 februari 2025

Door een technisch onderzoek rijden er veel minder treinen tussen Vlissingen en Goes, nou ja... veel minder... van de 2 treinen die per uur rijden, valt er 1 uit. 😅

 

https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/57964-1-februari-2025-technisch-onderzoek-roosendaal-vlissingen

 

Intercity 2200 rijdt minder vaak tussen Roosendaal en Vlissingen 🤣, wat een vaag verhaal weer jongens.

Wat is er dan aan de hand in Roosendaal waardoor de trein niet verder kan dan Roosendaal, ik dacht dat het probleem tussen Vlissingen en Goes speelde?

Wel een leuk beeld 🙃.

 


Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • 1 februari 2025

Overstappen op Middelburg? Voor wat? De vervangende trein die ook niet rijdt? 🤣


Reageer