Beste forumleden, heeft een van jullie dit wel eens meegemaakt? Vandaag wilde ik naar Bad Bentheim vanaf Kampen. Voor het NL deel wilde ik reizen op een dalvoordeelactie kaartje (17,50 retour). Voor het int deel Hengelo-Bad Bentheim (eigenlijk maar 1 station maar oké) een kaartje gekocht op de site van NS int met 100% korting in NL. Als begin station Kampen ingevuld. So far so good. Ik had effectief maar krap 3 uur in Bad Bentheim ivm de daluren-beperkingmaar dat vond ik geen probleem. Gisteravond eea gecheckt op werkzaamheden, geboekt en geprint. Echter vanmorgen bleek dat er maar zeer beperkt treinen reden tussen Hengelo en BB wegens te weinig materieel (dus geen ongeluk of versperring). Mijn eerste trein zou sowieso niet rijden. Er werd gesproken over businzet met 60 minuten extra reistijd. De Ic naar Berlijn doet BB ook aan, Ik heb meteen via de chat contact gezocht met NS int maar zij gaven aan dat ik dan een ander extra kaartje moest kopen. Ik had op dit forum al gevonden al je bij een vertraging wel buiten de spits mag reizen maar alleen als die vertraging op het NL deel is. Ik zat dus nu met een kaartje waar ik eigenlijk niks meer mee kon. NS klantenservice gaf aan dat ik bij NS int een GTBV in kan dienen. Alleen…op dat formulier kun je allen bij reizen in NL je Ov chipkaartinvullen voor je NL deel en ik heb met een E ticket gereisd. Ik heb het nu maar bij opmerkingen ingevuld en opgestuurd maar ik las ook al dat treinreizen pas bij met dan 2 uur compensatie krijgen. Ik neem mn verlies wel maar vind het wel jammer. Iemand nog tips? dan hoor ik het graag!
beantwoord
GTBV internationaal met 100% reizen in NL…NS en NS int wijzen naar elkaar
Beste antwoord door Thom
U kunt per email reageren op de afwijzing en de zaak uitleggen. Dat is een meer voorkomende werkwijze. Succes is echter niet gegarandeerd, het is hooguit een mogelijkheid. Een kaartje voor de boemel naar Bentheim is niet geldig in de ICBerlijn. Kampen-Bentheim is wel een internationaal kaartje. De afgiftetijd is er natuurlijk wel. Ook zonder chipkaart voor het binnenlands traject is GTBV wel mogelijk. De vergoeding is echter niet zo riant en zelfs als het al lukt eigenlijk niet de moeite.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.