Hallo,
Ik ben 26 jaar, student, en ik heb in België een “kaart verhoogde tegemoetkoming” bij NMBS, DE LIJN en TEC.
Ik zou een paar keer naar Amsterdam en Tilburg moeten reizen vanuit België en terug.
Wat zou de goedkoopste optie voor mij zijn?
Hallo,
Ik ben 26 jaar, student, en ik heb in België een “kaart verhoogde tegemoetkoming” bij NMBS, DE LIJN en TEC.
Ik zou een paar keer naar Amsterdam en Tilburg moeten reizen vanuit België en terug.
Wat zou de goedkoopste optie voor mij zijn?
Beste antwoord door rvdborgt
De goedkoopste reismogelijkheid van Antwerpen naar Tilburg is met De Lijn via Turnhout.
Antwerpen - Amsterdam kost op maandag t/m donderdag 20,50 enkele reis (41 retour) als je minstens een week van tevoren kunt boeken op www.nsinternational.com. Je reist dan met de rechtstreekse intercity.
Met de kaart "verhoogde tegemoetkoming" is hierop geen extra korting. Het zou overigens maar 20 cent extra korting opleveren, aangezien je met "Early bird" nog maar 6 euro betaalt voor het Belgische deeltraject; met 50% korting voor je kaart zou dat €5,80 zijn.
Als je minstens 2 keer per maand naar Amsterdam zou moeten reizen en je dat in het weekend kan doen (vrijdag 18:30 tot maandag 4:00), dan kan een Weekend Vrij van NS voordeliger zijn. Dat kost €34,95 per maand en is geldig vanaf de grens. Daarbij koop je dan op www.nsinternational.com een kaartje van Antwerpen naar Amsterdam met 100% korting in Nederland en 50% in België. (Dat kan ook bij de NMBS maar is daar €1 per enkele reis duurder.)
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.