hey hoi ik heb een probleem. Mijn nightjet was laatst gecanceld waardoor ik de aansluiting in het buitenland niet kon halen. I moest alleen de nightjet via OBB zelf boeken want dat kon niet op via NS international. Nu zegt NS dat ze me de reis niet kunnen vergoeden omdat ik de nachttrein niet via hen heb geboekt en dat ik het bij OBB moet vragen, tegelijk zegt OBB dat ze niet vergoeden omdat het niet hun treinen zijn en dat ik het bij NS moet vragen. Heeft een van jullie een antwoord op waar uiteindelijk de verantwoordelijkheid ligt en wat mijn rechten zijn? alvast bedankt !
geld terug na gecancelde nachttrein
Beste antwoord door Tamzin
hey hoi ik heb een probleem. Mijn nightjet was laatst gecanceld waardoor ik de aansluiting in het buitenland niet kon halen. I moest alleen de nightjet via OBB zelf boeken want dat kon niet op via NS international. Nu zegt NS dat ze me de reis niet kunnen vergoeden omdat ik de nachttrein niet via hen heb geboekt en dat ik het bij OBB moet vragen, tegelijk zegt OBB dat ze niet vergoeden omdat het niet hun treinen zijn en dat ik het bij NS moet vragen. Heeft een van jullie een antwoord op waar uiteindelijk de verantwoordelijkheid ligt en wat mijn rechten zijn? alvast bedankt !
U moet altijd een claim indienen bij de organisatie waar u de boeking hebt gemaakt, in uw geval voor de kosten voor de NightJet bij de OBB.
U hebt het over het "niet kunnen halen van een aansluiting in het buitenland". Als u daarvoor ook geboekt had hebt u een probleem want als die trein gewoon gereden heeft hoeft de treinexploitant u geen restitutie te verlenen. Dat is het risico met "gebroken" boekingen. In dat geval kunt u hooguit terugvallen op uw reisverzekering.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.