Via NSI heb ik een 2e klas ticket Dordrecht-Parijs via Breda en Brussel Zuid. Het hele traject inclusief TGV stuk upgraden naar 1e klas vond ik onnodig maar ik zou eventueel wel het traject Breda-Brussel Zuid (of Dordrecht-Brussel Zuid) willen upgraden naar 1e klas, aangezien daar geen plaatsreservering geldt. Is dat mogelijk?
Klassewissel IC Brussel
Beste antwoord door Thom
Als u een kaartje heeft voor Dordrecht-Parijs dan is dat in dezelfde klasse voor de hele reis. Opsplitsen kan wel, maar is soms onvoordelig, echter niet altijd. Thalys heeft vaak ook aanbiedingen voor de eerste klas. Als u met de ICBrussel naar Brussel Zuid gaat, kan splitsen nog wel interessant zijn, vanwege de aanbiedingen in Belgie of Nederland. Als u splitst tot Brussel Zuid is eerste klas eenvoudig mogelijk. U gaat in dat geval alleen met de Thalys van Brussel-Zuid naar Parijs. Let er wel op dat kaartjes in de Thalys niet geldig zijn in de reguliere treinen en andersom.
In veel gevallen is Antwerpen-Parijs met de Thalys een slimme oplossing gezien de prijsstelling in verhouding met Brussel-Parijs. Vaak veel goedkoper dan vanuit Nederland. Er is een veelheid van aanbiedingen soms.
Treinreizen is rekenen en de aanbiedingen in de gaten houden, ook in België, dat scheelt veel geld. Thalys kan alleen met reserveren. Voor IC Brussel kan dat niet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.