Ik ben al tientallen jaren 40% kortingsabonnementklant bij NS en gisteren reis ik van Vleuten naar Assen, keurig ingecheckt en uitgecheckt zoals altijd, maar op de terugreis vergeet ik in te checken. Vlak na Assen komt de conducteur. Ik bedenk me dat ik misschien vergeten ben in te checken en zeg dat. Hij pakt mijn kaart, zegt: “u reis is geregistreerd en u bent inderdaad vergeten in te checken.” en gaat verder zonder iets te zeggen over een boete of over dat ik bij het volgende station even moet inchecken. En nu, de volgende dag krijg een mail van NS dat ik een “correctietarief” van 50 euro moet betalen! Wat een slechte service zeg! Ik zou hier het liefst NS de huid vol schelden over zoveel arrogantie. Als vaste klant zou je toch wat beter behandeld mogen worden zeg! Waarom kan de conducteur mij niet alsnog inchecken? Waarom zegt ie niet dat ik op het volgende station alsnog kan inchecken? De NS geeft steeds meer redenen tot ontevredenheid.
Vergeten in te checken, meteen boete?
Beste antwoord door Thom
U wordt beoordeeld op gedrag en dat is dat u niet bent ingecheckt. Leuk of niet, maar dat u lang klant bent, maakt voor het verstrekken van de boete niet uit. U reed gewoon zwart en reisde zonder correct te betalen. Op dat gedrag wordt u beoordeeld, niet op uw intentie.
Het goede nieuws is dat u een eerste boete vaak terug krijgt. Als u de gegevens binnen heeft, met name het boetekenmerk is van belang, dan neemt u contact op met Klantenservice. NS heeft er oog voor dat het een keer mis kan gaan.
De conducteur is niet in staat u in te checken, dat kan hij helemaal niet, dat zult u altijd zelf moeten doen.
Zie het als een waarschuwing goed op het inchecken te letten en zwartrijden te voorkomen. U hebt het toch echt zelf niet goed gedaan en te veel mensen proberen er zo een slaatje uit te slaan door op deze wijze gratis te reizen. De gevolgde procedure is binnen het boekje en wordt niet aangepast. U krijgt waarschijnlijk de ‘boete’ terug als het de eerste keer is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.