Ik heb een Flex kaart met 40% korting. Ik reis met andere 3 personen met anoniem kaart. Hoe wordt de 40% korting in de andere personen geactivieerd? Kunnen ze ook dezelfde anoniem kaart gebruiken voor tram, bus in Amsterdam?
reizen met Flex kaart en de korting krijgen voor 3 andere personen
Beste antwoord door Tochjo
De personen die met een anonieme OV-chipkaart met u meereizen, laden voorafgaand aan de reis het product Samenreiskorting en voldoende saldo bij een kaartautomaat. Als zij vervolgens in de daluren inchecken, zal bij uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Ze kunnen de anonieme OV-chipkaart ook gebruiken om met bus, tram en metro te reizen, als er voldoende saldo op de kaart staat natuurlijk. Maar ze krijgen dan geen korting; Samenreiskorting geldt alleen voor reizen per trein.
U hoeft overigens zelf niet speciaals te doen, alleen in- en uitchecken met uw OV-chipkaart waar het abonnement op staat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.