Skip to main content
beantwoord

saldo ov kaart

Hoelang duurt het voor dat het opgewaardeerde saldo zichtbaar is.

Heb vandaag 20 euro op mijn ov kaart bij gezet maar als ik het saldo bekijk op internet is er niks bijgeschreven 

Beste antwoord door Daniel

Je saldo krijg je pas te zien wanneer er een transactie met de kaart geweest is, dus bv. na inchecken bij NS.

Mijn NS weet niks van wat er fysiek op je kaart gebeurt is tot het moment dat er weer een verbinding van kaart en backoffice geweest is.

Bekijk origineel

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 13 maart 2025

Hi Tonie! Op wat voor manier heb je het saldo opgewaardeerd? Online of via een automaat?

• Intercity
  • 13 maart 2025

Bij het oplaad punt primera elderveld in arnhem

• Intercity
  • 13 maart 2025

Bij een automaat dus

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 13 maart 2025

Je saldo krijg je pas te zien wanneer er een transactie met de kaart geweest is, dus bv. na inchecken bij NS.

Mijn NS weet niks van wat er fysiek op je kaart gebeurt is tot het moment dat er weer een verbinding van kaart en backoffice geweest is.

• Intercity
  • 13 maart 2025

Bij de saldo checker zou het toch zichtbaar moeten zijn

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 13 maart 2025

Soms kan het wat langer duren voor dit online ook zichtbaar is via de saldo checker van OV-chipkaart

• Intercity
  • 13 maart 2025

Kun je dan wel of niet reizen in de saldo checker stast 18,37 niet genoeg in stap tarief is 20,00 zou echter 38,37 moeten zijn 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Misschien je kaart te vroeg uit de Primera automaat gehaald? Dan zou die 20 euro binnen enkele dagen teruggestort moeten worden.

Om in te kunnen checken is 16 euro saldo voldoende, het saldo op je kaart mag 4 euro in de min komen.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 18 maart 2025

Bedenk wel dat u niet meer in kunt checken als uw saldo onder nul euro is, dan moet het eerst worden aangevuld.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Met 16 euro saldo kun je in ieder geval op pad met de trein, maar bij een langere reis (of overstap) kun je inderdaad niet meer uitchecken.

Bij 0 euro saldo kan je nog één geldige bus/tram rit maken.

Reageer