Skip to main content
beantwoord

UM-0007 foutmelding bij betaling


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik krijg bij herhaling deze melding 

 

Note:Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer (UM-0007)

als ik een NS Flex wil aanvragen en betalen. Kan niet vinden dat er een storing is dus misschien is dit nog niet onderkend?

Beste antwoord door theritz

Ik heb het inmiddels ook in Safari gedaan. En daar lukte het gelukkig.

Normaliter meld ik operating system en browser erbij, nu nagelaten. Het speelt alleen in Brave wat een op Chrome gebaseerde browser is. Mogelijk is het dus ook een issue in Chrome, maar die heb ik hier niet. Hoe het in Microsoft’s Edge gaat kan ik niet bepalen, heb ik ook niet voorhanden.

Bekijk origineel

29 reacties

Lorena NS
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 1335 reacties
  • 4 januari 2022

Hoi theritz en welkom op de NS Community! 

Balen dat het bestellen niet lukt, maar fijn dat je dit meldt! Ik heb je bericht direct doorgezet zodat dit uitgezocht kan worden. Als je het ook al via andere browsers geprobeerd hebt, wil ik je vragen om het later vandaag nog eens te proberen.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 4 januari 2022

Ik heb het inmiddels ook in Safari gedaan. En daar lukte het gelukkig.

Normaliter meld ik operating system en browser erbij, nu nagelaten. Het speelt alleen in Brave wat een op Chrome gebaseerde browser is. Mogelijk is het dus ook een issue in Chrome, maar die heb ik hier niet. Hoe het in Microsoft’s Edge gaat kan ik niet bepalen, heb ik ook niet voorhanden.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 12 januari 2022

Can confirm this is a browser issue.

Chrome : UM-0007

Edge : WS-0032

Internet explorer : site won’t even load

Opera, Firefox : working


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 26 januari 2022

Toen ik (in chrome) mijn ad-blocker uitzette werkte het ineens. Ik denk dat het de pop-up voor het toestemming geven voor cookies blokkeerde.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 23 februari 2022
Roel K schreef:

Toen ik (in chrome) mijn ad-blocker uitzette werkte het ineens. Ik denk dat het de pop-up voor het toestemming geven voor cookies blokkeerde.

Bij mij was het uitzetten van de blocker van Brave voldoende om het op te lossen.
Ik vermoed dat Brave een beetje te ‘Brave’ was met blokkeren.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 26 februari 2022

Zojuist in chrome hetzelfde probleem tegen gekomen. 

Adblocker(ublock origin) uitzetten werkte niet.

Privacy badger uitzetten werkte wel (adblock stond ook uit)


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 13 maart 2022

Hoi Jeroen, ik kom er ook niet doorheen: krijg telkens die melding. Maar eh, hoe zet je in Chrome de Adblocker uit? Ik ben geloof ik niet zo handig. Groet Rob


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30181 reacties
  • 13 maart 2022

In Chrome (en andere browsers) zou je het kunnen proberen via een ingognito venster.

Ctrl+Shift+N of (op een telefoon) rechtsboven via de 3 puntjes.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 21 april 2022

Dezelfde foutmelding, in alle browsers (Chrome, Firefox, Edge) en ook zonder adblock. Wat kan ik doen om mijn Flex bestelling eventueel te afronden?


Lorena NS
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 1335 reacties
  • 21 april 2022
OlegSh schreef:

Dezelfde foutmelding, in alle browsers (Chrome, Firefox, Edge) en ook zonder adblock. Wat kan ik doen om mijn Flex bestelling eventueel te afronden?

We hebben op het moment helaas last van een ontzettend traag systeem. Dit kan er mee te maken hebben dat de betaling niet lukt. Het is ook mogelijk om via onze klantenservice een NS Flex abonnement te bestellen. 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30181 reacties
  • 21 april 2022
Lorena NS schreef:

We hebben op het moment helaas last van een ontzettend traag systeem. Dit kan er mee te maken hebben dat de betaling niet lukt. Het is ook mogelijk om via onze klantenservice een NS Flex abonnement te bestellen. 

Eh, nee… 

 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16593 reacties
  • 21 april 2022

Inderdaad nee.

 

 


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30181 reacties
  • 21 april 2022

Haha, die melding ‘Er zijn momenteel...’ zie ik in een flits en daarna krijg ik gewoon het normale abonnementen overzicht.

Deze keer ongeacht of ik uBlock aan of uit heb staan. Dus of het werkt weer of de Klantenservice heeft een probleem.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16593 reacties
  • 21 april 2022

IK krijg nu weer wel de webshop, dus storing zal wel verholpen zijn.


Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1407 reacties
  • 21 april 2022
Robert B schreef:

Haha, die melding ‘Er zijn momenteel...’ zie ik in een flits en daarna krijg ik gewoon het normale abonnementen overzicht.

Deze keer ongeacht of ik uBlock aan of uit heb staan. Dus of het werkt weer of de Klantenservice heeft een probleem.

Alles werkt weer! 😀 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 25 april 2022

Bij Chrome ook de UM-0007 foutmelding. 

Bij Firefox werkt betalen wel. 


Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3112 reacties
  • 25 april 2022

Vandaag geprobeerd? Alle cookies, geschiedenis, e.d. verwijderd?


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 20 mei 2022

het lijkt erop dat NS de juiste parameters niet naar de server verzendt.

Bijgevoegd, verzoek payload en fout kan worden gezien.

 

verzoek payload
reactie van server

dit gebeurt alleen met op Chromium gebaseerde browsers. Firefox werkte in mijn geval.


Forum|alt.badge.img+1

NS dient  gewoon voor te zorgen dat je met alle browsers kan betalen. Bij de kleinste webwinkel lukt dat allemaal wel, bij NS bij herhaling niet

 

Buitengewoon slechte IT noem ik dat.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 4 juli 2022

Via mobiel kan je gewoon betalen via pc of laptop lukt mij dat niet.

NS moet developers hebben. Ik bied me aan, want ik ben web developer.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16593 reacties
  • 4 juli 2022

Ik zou zeggen, kijk of er een functie voor je bij zit, er staan heel wat vacatures open op https://werkenbijns.nl/vacatures/?filter-target-group=it&filter-formula=


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 4 augustus 2022

Ik liep ook tegen dit probleem aan maar toen ik mijn adblocker uitzette ging het wel goed.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 29 augustus 2022

Had the same problem on Edge windows 11. Disabled adbloc and it worked


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 5 september 2022

Can confirm. Heb dit op een Mac (Monterey) op Firefox Developer (104.0b10) geprobeerd met en zonder adblocker (ublock origin) maar ik blijf de melding krijgen. Safari zonder enige extensies werkt wel


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 20 september 2023
Lorena NS schreef:

Hoi theritz en welkom op de NS Community! 

Balen dat het bestellen niet lukt, maar fijn dat je dit meldt! Ik heb je bericht direct doorgezet zodat dit uitgezocht kan worden. Als je het ook al via andere browsers geprobeerd hebt, wil ik je vragen om het later vandaag nog eens te proberen.

Het is weer zover…. abonnement Flex Dal bestellen en ik kan niet verder. Met geen enkele browser, Safari, Internet Explorer én Chrome niet… “

Sorry! (Door technische problemen is het op dit moment niet mogelijk om te betalen. Probeer het later nog een keer)”


Reageer