Beste (liever gezegd slechtste) NS,
Na meermaals contact met jullie via de telefoon is mijn geduld nu op. Ik stel voor dat jullie heel snel regelen dat de door jullie opgelegde boete wordt verwijderd van mijn account, dan bedoel ik niet "ja meneer we gaan er naar kijken", want dat heb ik de vorige 2 keer dat ik een medewerker van jullie aan de telefoon heb gehad al te horen gekregen. Ik bedoel dat jullie dit als de sodemieter gaan regelen voor het einde van deze week en zorgen dat er een excuusbrief plus uitleg en stand van zaken mijn kant op komt.
De claim van "diefstal" van de door mij gehuurde ov fiets slaat nergens op en jullie kunnen dit nagaan in jullie eigen systeem.
Ik heb op 1 januari 2025 gebeld met jullie medewerker om te vermelden dat ik mijn ov-chipkaart heb verloren tijdens de huur van de fiets. Vervolgens krijg ik te horen dat de fiets opgehaald kan worden en bij het station in Groningen wordt afgeleverd. Dit gesprek heeft plaatsgevonden rond 15:00 via het telefoonnummer van mijn vriendin, ik weet dat deze gesprekken worden opgenomen dus ik stel voor dat jullie dringend een evaluatiegesprek met de desbetreffende medewerker inplannen.
Ik ging ervan uit dat het toen geregeld was, op 8 Januari ontvang ik echter een mail van jullie met de brutale en idiote claim dat de fiets die ik destijds huurde niet is ingeleverd en dat er stappen zullen worden ondernomen om mij een boete op te leggen vanwege een gestolen fiets. Toen heb ik nogmaals telefonisch mijn halve middag gespendeerd om jullie uit te leggen wat er speelde en dat er iets goed mis gaat intern. Weer werd mij verzekerd dat de fout aan jullie kant lag en dat de fiets gewoon op de locatie is afgeleverd maar niet goed is geregistreerd. Prima, ik ben niet de minste niet.
Tot mijn verbazing en ergernis hebben jullie alsnog het bedrag geprobeerd af te schrijven van mijn rekening, dit is niet alleen foutief maar ronduit crimineel. Volgende maand gaan jullie het weer proberen en anders "stappen" ondernemen, ik stel voor dat alle stappen die jullie zetten richting de administratie afdeling gaan. Als vervoersbedrijf staan jullie als een van de laagste op de Europese ranking, deze kwestie bewijst dat maar weer eens, jullie moeten je diep schamen als jullie zo met jullie klanten om gaan.
Ik verwacht een passende compensatie voor alle uren die ik met jullie tevergeefs aan de lijn heb gehangen, dit kan in de vorm van gratis reizen maar ook een vergoeding, de keuze is aan jullie wees creatief zou ik zeggen!
Ik wacht jullie reactie af en de volgende datum waarop jullie een automatische incasso gaan claimen, zal ik zorgen dat er geen geld op m'n rekening staat.
Hopelijk is mijn punt overgebracht en wordt het zo snel mogelijk opgelost maar heel eerlijk gezegd heb ik daar sterk mijn twijfels over,
Dit bericht had jullie mailbox moeten bereiken maar dat bestaat helaas niet, vandaar dat ik het op deze manier probeer.
Gijs Oswald