Goedemorgen,
Ik vroeg me het volgende af.
Ik krijg de laatste tijd vrijwel altijd de melding → mogelijk haal je je overstap niet. Dit is bij reizen bestaande uit bus - metro - trein, op diverse trajecten het geval. Vaak als de metro 1 minuut vertraagd is, krijg ik deze melding al, terwijl er nog ruime overstaptijd overblijft (als in: je kunt eerst nog een broodje halen in de winkel en op je gemakje de trein alsnog halen. Ik hoef geen enkele vorm van extra moeite te doen voor deze overstappen, zelfs als de metro 1 minuut vertraagd is.)
Ik had deze vraag bij de klantenservice op Facebook neergelegd, daar kreeg ik als antwoord dat NS er niets aan kan doen, omdat ik studentenreisproduct heb en dat ik daarom bij DUO moet zijn.
Dit lijkt me iets wat niet klopt aan de planner, ongeacht met welk product je reist. Als je van oorsprong 15 minuten hebt tussen de vertrektijden van de metro en de trein, volgens de reisplanner heb je 6 minuten nodig om van metro naar trein te lopen en je metro is 1 minuut vertraagd, dan heb je, als je vertrekproces van de trein meerekent (wat in de praktijk vaak al eerder ingaat dan de vertrektijd) 7 minuten speling om je overstap te halen. Dat lijkt mij prima haalbaar en de melding is dus vrij enthousiast afgesteld.
Ik heb geen extra overstaptijd aangevinkt staan.
Dus ik had 2 vragen:
-Wat maakt dat NS hierin verwijst naar DUO? Meldingen van de app lijken me niet gerelateerd aan het product dat op de kaart staat, maar wellicht dat ik het mis heb?
-En hebben andere reizigers misschien vergelijkbare ervaringen (die misschien met een ander product/abonnement/saldo reizen) met ruime overstappen vanaf bus/tram/metro naar trein, waarbij een melding wordt gegeven '’mogelijk is je overstap niet haalbaar?'’ al bij de geringste vertraging?
Alvast bedankt voor de antwoorden!