Skip to main content
beantwoord

Vraag over reisplanner | Snel de melding overstap mogelijk niet haalbaar -> NS verwijst naar DUO


  • Reisleider**
  • 102 reacties

Goedemorgen,

 

Ik vroeg me het volgende af.

Ik krijg de laatste tijd vrijwel altijd de melding → mogelijk haal je je overstap niet. Dit is bij reizen bestaande uit bus - metro - trein, op diverse trajecten het geval. Vaak als de metro 1 minuut vertraagd is, krijg ik deze melding al, terwijl er nog ruime overstaptijd overblijft (als in: je kunt eerst nog een broodje halen in de winkel en op je gemakje de trein alsnog halen. Ik hoef geen enkele vorm van extra moeite te doen voor deze overstappen, zelfs als de metro 1 minuut vertraagd is.)
Ik had deze vraag bij de klantenservice op Facebook neergelegd, daar kreeg ik als antwoord dat NS er niets aan kan doen, omdat ik studentenreisproduct heb en dat ik daarom bij DUO moet zijn. 

Dit lijkt me iets wat niet klopt aan de planner, ongeacht met welk product je reist. Als je van oorsprong 15 minuten hebt tussen de vertrektijden van de metro en de trein, volgens de reisplanner heb je 6 minuten nodig om van metro naar trein te lopen en je metro is 1 minuut vertraagd, dan heb je, als je vertrekproces van de trein meerekent (wat in de praktijk vaak al eerder ingaat dan de vertrektijd) 7 minuten speling om je overstap te halen. Dat lijkt mij prima haalbaar en de melding is dus vrij enthousiast afgesteld.
Ik heb geen extra overstaptijd aangevinkt staan. 

 

Dus ik had 2 vragen:
-Wat maakt dat NS hierin verwijst naar DUO? Meldingen van de app lijken me niet gerelateerd aan het product dat op de kaart staat, maar wellicht dat ik het mis heb?
-En hebben andere reizigers misschien vergelijkbare ervaringen (die misschien met een ander product/abonnement/saldo reizen) met ruime overstappen vanaf bus/tram/metro naar trein, waarbij een melding wordt gegeven '’mogelijk is je overstap niet haalbaar?'’ al bij de geringste vertraging?

 

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Beste antwoord door Gorott

Als ik heel eerlijk moet zijn, lijkt het me (ik weet het vrijwel zeker) dat dit een broodje aapverhaal is dat ze hebben verzonnen omdat ze geen idee hebben wat het probleem veroorzaakt, en zo dus van je 'gezeur' af willen komen.

 

Dit is een probleem in de app en DUO heeft niks te maken met de app 🤣.

Ik weet het overigens ook niet, maar ik weet wel dat dit niet aan DUO kan liggen.

 

Wellicht kun je het nog een keer proberen bij de klantenservice, of misschien weet iemand hier wat het probleem is.

En misschien kan ​@Sem hier wat mee?

Bekijk origineel

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2376 reacties
  • Antwoord
  • 1 maart 2025

Als ik heel eerlijk moet zijn, lijkt het me (ik weet het vrijwel zeker) dat dit een broodje aapverhaal is dat ze hebben verzonnen omdat ze geen idee hebben wat het probleem veroorzaakt, en zo dus van je 'gezeur' af willen komen.

 

Dit is een probleem in de app en DUO heeft niks te maken met de app 🤣.

Ik weet het overigens ook niet, maar ik weet wel dat dit niet aan DUO kan liggen.

 

Wellicht kun je het nog een keer proberen bij de klantenservice, of misschien weet iemand hier wat het probleem is.

En misschien kan ​@Sem hier wat mee?


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13441 reacties
  • 1 maart 2025

Heb je meldingen aan staan bij jouw reizen? Maar in vertraging zoals jij dat weergeeft hoor je niet de melding te krijgen dat je de overstap niet kan halen.

Problemen in de app kun je via de app melden.


Reageer