Ik bekeek de nieuwe dienstregeling 2025 waarin de ns aankondigde dat reizen sneller wordt. Nu zie ik dat in plaats van sneller de reis Groningen-schiphol 7 minuten langer duurt! Ik lees dat de ns volop inzet op het terugbrengen van de reistijden met de randstad dus ben wel erg verbaast. Wat is de reden dat de trein 6 min(!) in Amsterdam-Zuid moet wachten? Is dit tijdelijk? Als de wesp straks eindelijk doorrijdt zijn we dan niet gewoon weer terug bij de orginele tijdsduur in plaats van dat dit echte tijdswinst is? Met de feestdagen in aantocht doet me dit denken aan eerst de prijs verhogen en dan 'korting' geven. Maar zonder gekheid, ik ben oprecht benieuwd naar de reden en hoop dat er echt structurele investeringen komen (Lelylijn?, traject zwolle-meppel? ;) Dat is BV Nederland eigenlijk gewoon verplicht aan deze regio
Nieuwe dienstregeling 2025: Langere reis Groningen-Schiphol
Beste antwoord door Bemined
Vanwege de snelheidsbeperkingen op de HSL is de dienstregeling bij Schiphol op het laatste moment nog wat door elkaar gehusseld om de Eurostar wat extra minuten rijtijd te geven. Hierdoor staan enkele intercity's wat langer stil op Amsterdam Zuid om de Eurostar voor te laten. Zodra er weer op hoge snelheid gereden kan worden mogen deze intercity's weer voor de Eurostar uit rijden en worden ze weer sneller. En over een aantal jaren is het ook de bedoeling dat de treinen tussen Zwolle en Lelystad met 180 i.p.v. 140km/u gaan rijden wat ook weer een paar minuten zal schelen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.