Skip to main content
vraag

ICD Breda-Schothorst

Met de nieuwe 2025 dienstregeling is de route Breda-Schothorst toegevoegd. Tot mijn verbazing rijdt deze niet meer. Ik kan niks terugvinden in werkzaamheden. Wat is met deze dienst gebeurd?

4 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13112 reacties
  • 13 maart 2025

De dienstregeling is aangepast vanwege werkzaamheden tussen Delft en Rotterdam. Vanaf vrijdag 28 maart rijden de treinen weer zoals hiervoor.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 13 maart 2025

Bedankt voor het antwoord. Snap alleen niet waarom er dan minder treinen rijden tussen Breda en Rotterdam, als de trein naar Schothorst wel vanaf Rotterdam vertrekt. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 13 maart 2025
Michaelvbl schreef:

Bedankt voor het antwoord. Snap alleen niet waarom er dan minder treinen rijden tussen Breda en Rotterdam, als de trein naar Schothorst wel vanaf Rotterdam vertrekt. 

Ik vermoed dat het probleem ruimte is op Rotterdam Centraal.

De treinen zullen daar een tijdje stil moeten staan voordat ze weer keren en dat neemt ruimte in beslag.

• 2061 reacties
  • 13 maart 2025

^^ Als het om ruimtegebrek gaat zou je de trein juist wel door moeten laten rijden, een doorgaande trein bezet minder lang een perron dan een kerende trein. Logischer is materieelgebrek, ik denk dat men vanwege de werkzaamheden elders de treinen op de HSL zo lang mogelijk wil maken maar men daarvoor ICNG te kort komt en daarom dit stuk geschrapt heeft.

Reageer