Hoelang van te voren kan meereiskorting bij n NS balie op n fysieke kaart gezet worden?
Meereiskorting
Beste antwoord door Thom
Ik vraag me af waarom u dat wilt. Er zijn maar heel weinig balies meer. De procedure is lastiger dan vroeger maar helaas noodzakelijk om het grote misbruik van samenreiskorting tegen te gaan. Het grote voordeel is dat het nu meer waterdicht is. Het is via het Internet in een paar minuten te regelen. De tijd dat losse kaartjes met veertig procent korting te halen waren is voorbij en het gaan naar de balie verandert daar niets aan. Het is me niet bekend of dat meerdere dagen van te voren al kan. Er moet dan iemand naar de balie gaan met een hiervoor geldig abonnement en de samenreiziger kan volstaan met een ov-chipkaart zonder abonnement. Een los kaartje met veertig procent korting wordt niet verstrekt.
Een nieuw Dalvoordeelabonnement kost tegenwoordig €2,95. Als u dit neemt, heeft u helemaal het gedoe van samenreiskorting niet, waar u kennelijk tegenop kijkt. U krijgt 40 procent reductie en u hoeft niet persé samen te reizen. Het kan al uit bij een korting vanaf €7,38.
U kunt daarmee voor de spits inchecken en tijdens de spits de reis afmaken. Veel handiger. Na een maand kunt u desnoods weer opzeggen. Het bestellen is een fluitje van een cent:
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel
De link voor samenreiskorting als u dat toch niet wilt
Wilt u gebruik maken van een e-ticket, dan kan dat ook. U mag zich tijdens de spits met samenreiskorting niet in de trein bevinden:
-
Hoe koop ik een treinkaartje voor Samenreiskorting?
Volg de link in het bericht dat je van een NS-abonnementhouder of student met Studentenreisproduct hebt ontvangen. Gebruik de samenreiscode en kies 'Ik wil een treinkaartje' om een kaartje te bestellen in onze webshop.
Vervolgens kies je:
- Het traject
- Enkele reis of dagretour
- Reisdatum
- Hoeveel kaartjes je wilt
- Klasse
De treinkaartjes zijn persoonlijk. Daarom vul je hierna de namen in van de reiziger(s). Tenslotte betaal je met iDEAL of creditcard. Na betaling kun je de kaartjes downloaden in de NS-app of printen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.