beantwoord
Tijdelijk van eerste naar tweedeklas
Sinds een paar dagen ben ik over op NS Flex. Met uitzondering dat het een tijdje duurt voordat je reis beschikbaar is (met prijs) op Mijn NS vind ik het een prima product. 🙂
Echter. Ik raakte onder de indruk van de optie om flexibel van klasse te wisselen. Geadverteerd word van tweede maar eersteklas. Maar ik ben eigenlijk een verstokte eersteklasse reiziger die soms tweedeklasse wil reizen. Als voorbeeld. Vandaag maar een halte met de sprinter gereisd. Dan zet ik het van eerste naar tweedeklasse. Dat is flex.
Maar je merkt gewoon dat dit product met tweedeklasse reizigers is bedacht. Die hebben de optie om tijdelijk eersteklas te kiezen voor hun reis. Als ik van eerste naar tweede wil dan krijg ik niet de optie om dit tijdelijk te doen. Ik moet mezelf dus na mijn treinreis zelf herrineren dit op eersteklas te zetten in het geval ik niet in de eersteklas zwart rij de volgende dag (dus vergeten).
Is het mogelijk om dus een ook voor de tweedeklasse de optie te kiezen om tot 04:00 of tijdelijk op de dag zelf tweedeklasse te reizen? Graag zie ik dit in mijn ns en de app.
Echter. Ik raakte onder de indruk van de optie om flexibel van klasse te wisselen. Geadverteerd word van tweede maar eersteklas. Maar ik ben eigenlijk een verstokte eersteklasse reiziger die soms tweedeklasse wil reizen. Als voorbeeld. Vandaag maar een halte met de sprinter gereisd. Dan zet ik het van eerste naar tweedeklasse. Dat is flex.
Maar je merkt gewoon dat dit product met tweedeklasse reizigers is bedacht. Die hebben de optie om tijdelijk eersteklas te kiezen voor hun reis. Als ik van eerste naar tweede wil dan krijg ik niet de optie om dit tijdelijk te doen. Ik moet mezelf dus na mijn treinreis zelf herrineren dit op eersteklas te zetten in het geval ik niet in de eersteklas zwart rij de volgende dag (dus vergeten).
Is het mogelijk om dus een ook voor de tweedeklasse de optie te kiezen om tot 04:00 of tijdelijk op de dag zelf tweedeklasse te reizen? Graag zie ik dit in mijn ns en de app.
Beste antwoord door Denice NS
Hi Polopolo150. Welkom bij de Community!
Ik kan uit je bericht niet afleiden welk product je precies hebt maar de Voordeel abonnementen (Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Voordeel) voor reizen met de trein zijn standaard tweede klas, via een Klassewissel kan men 1e klas instellen in MijnNS. Bij de instelling kan je zelf kiezen tot hoe lang de klassewissel geldig is; tot einde van de NS-dag (4:00 uur ’s nachts van de volgende dag), tot een zelf ingegeven datum of voor onbepaalde tijd (totdat u weer terugwijzigt naar 2e klas). Kortom, dit heb je helemaal zelf in de hand.
Bij de Vrij abonnementen (Altijd Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij) kan men voor reizen met de trein de eerste klas afkopen voor dezelfde periode als waarin men vrij reist. Voor reizen buiten het vrij reizen-gedeelte is de standaard-instelling tweede klas. Als je in deze periode ook 1e klas wil reizen, kan je dit in MijnNS regelen met een klassewissel.
Bekijk origineelIk kan uit je bericht niet afleiden welk product je precies hebt maar de Voordeel abonnementen (Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Voordeel) voor reizen met de trein zijn standaard tweede klas, via een Klassewissel kan men 1e klas instellen in MijnNS. Bij de instelling kan je zelf kiezen tot hoe lang de klassewissel geldig is; tot einde van de NS-dag (4:00 uur ’s nachts van de volgende dag), tot een zelf ingegeven datum of voor onbepaalde tijd (totdat u weer terugwijzigt naar 2e klas). Kortom, dit heb je helemaal zelf in de hand.
Bij de Vrij abonnementen (Altijd Vrij, Weekend Vrij, Dal Vrij) kan men voor reizen met de trein de eerste klas afkopen voor dezelfde periode als waarin men vrij reist. Voor reizen buiten het vrij reizen-gedeelte is de standaard-instelling tweede klas. Als je in deze periode ook 1e klas wil reizen, kan je dit in MijnNS regelen met een klassewissel.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.