Het is inmiddels een traditie geworden: het geklooi door NS met abonnementskosten zodra ik mijn flex-abonnement wijzig. Het begint met een extra factuur die overigens altijd wel correct is. Vervolgens staat in mijn overzicht in de app gedurende één dag het nieuwe abonnementstarief vermeld. Daarna begint het geklooi: tot vlak voor de nieuwe factuurdatum wordt een volkomen onbegrijpelijk bedrag vermeld. Tot nu toe komt het altijd op het laatste nippertje weer goed, maar nu heb ik toch mijn twijfels. In de app staat een bedrag van nul euro vermeld, terwijl ik op de website een negatief abonnementsbedrag zie.
Bovendien doet NS er nu een schepje bovenop: op mijn 66e(!) verjaardag kreeg ik een felicitatie met mijn 65e(!) verjaardag en werd ik gewezen op een extra voordelig DalVrij abonnement. Maar die had ik 9 dagen daarvoor al afgesloten, en niet voor de eerste keer. Intussen is er een treinreis op tweede kerstdag wel gewoon geheel in rekening gebracht.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.