Skip to main content
beantwoord

NS Flex omzetten naar NS Flex dal voordeel

• 3 november 2024
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

Hallo. Heb 3dagen geleden mijn Flex abbonnement omgezet naar NS Flex dal voordeel. Nu krijg ik een factuur waarop staat dat het nieuwe abbonnement een einddatum heeft, na 9 dagen. maar dat heb ik , naar mijn weten, niet aangegeven. Ik wil dat het gewoon doorloopt. Wat kan ik doen? Abbonnement wijzigen werkt niet want dat kan pas per 1 december as. Wat te doen?

Beste antwoord door Pieter van Ieperen

Geen paniek.

Bij het omschakelen van een NS Flex abo krijg je direct een tussentijdse factuur voor de lopende maand.

De normale maandelijkse factuur zal over ongeveer 9 dagen komen, met automatische verlenging van je NS Flex Dal voordeel abo.

Bekijk origineel

3 reacties

Geen paniek.

Bij het omschakelen van een NS Flex abo krijg je direct een tussentijdse factuur voor de lopende maand.

De normale maandelijkse factuur zal over ongeveer 9 dagen komen, met automatische verlenging van je NS Flex Dal voordeel abo.

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 20 januari 2025

Ik heb onlangs mijn Flex abonnement (op rekening) omgezet naar een Daluren abonnment met vrije reisdagen. In mijn naieve veronderstelling verwachtte ik dat ik dit online kon doen. Niet dus. Ik denk vervolgens dat moet ik aan een NS loket kunnen doen. Niet dus. Dit kan alleen telefonisch. Eerst moet ik bellen om het ene abonnement te beeindigen dan moet ik naar een automaat om met mijn NS kaart het beeindigings product op te halen. Dan moet ik na 24 uur bellen om het volgende abonnement te activeren, om dan weer naar een automaat om het activeringsproduct op te halen.

Ik kan niet meer op rekening reizen maar moet met het nieuwe abonnement op saldo reizen (dus regelmatig opladen).

Toen mij deze procedure bij een eerste telefonsich contact met de klantenservice uitgelegd werd, dacht ik met een incomptente en niet goed geinformeerde medewerker te maken had.

Beste NS, ik kan me niet voorstellen dat dit niet klantvriendelijker kan (of snap ik de procedure toch niet helemaal?)

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13616 reacties
  • 20 januari 2025

Het flex abonnement kun je online opzeggen, maar moet je daarna bij een automaat van jouw kaart verwijderen. Daarna zou je moeten bellen om Dal voordeelabonnement + keuzedagen op een bestaande kaart te zetten.

Eenvoudiger is om op een nieuwe kaart dal voordeel op saldo + keuzedagen op een nieuwe kaart te bestellen. Dit kun je zelf online doen. Vervolgens kun je de bestaande kaart wijzigen naar Flex basis en deze als reserve kaart te houden. Je hoeft dan niet te bellen en/of langs een automaat.

Je kunt als je op saldo reist bij ov-chipkaart.nl automatisch opladen regelen. Je zit dan nooit zonder saldo.

Reageer