Skip to main content
beantwoord

geld terug door doorrijden trein


Hoi,

 

Op zaterdag 4 mei ben ik met de stoptrein van Utrecht Vaartsche Rijn om 15:46 naar Zoetermeer gereisd. De trein stopte niet in Zoetermeer, maar is doorgereden naar Den Haag Ypenburg. Hier ben ik dan ook uitgestapt en uitgecheckt. Graag zou ik de kosten van mijn reis van Zoetermeer naar Den Haag Ypenburg vergoed willen krijgen, aangezien dit niet mijn eindbestemming was. Ik heb geen informatie kunnen vinden over hoe ik geld terug kan krijgen wanneer de conducteur doorrijdt op een station. Ik heb ook een mail geschreven op 9 mei naar NS en heb geen niks meer terug gehoord

 

Beste antwoord door mrfreeze

Re.tep schreef:

Zo even uit mijn hoofd, om 15.46 uur vertrekt er geen trein uit Utrecht Vaartse Rijn naar Zoetermeer.

Goh, wat een behulpzame reactie.

Waarschijnlijk was het die van 15.36 uur en die lijkt inderdaad niet gestopt te zijn in Zoetermeer.

Mocht het met Geld terug bij vertraging niet lukken kun je ook rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Het is een wat afwijkende situatie waar de automatische systemen niet op ingericht zijn.

 

EDIT: Zie ook reactie van Olav93 hieronder. De juiste procedure is om per mail te reageren op de automatische afwijzing van je Geld terug bij vertraging-claim. Je kunt dan het verhaal uitleggen, en dit zal vervolgens door een mens i.p.v. een computer beoordeeld worden.

Bekijk origineel

9 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2457 reacties
  • 20 mei 2024

U kunt via MijnNS vanuit uw reishistorie een verzoek tot geld terug bij vertraging doen.


  • 0 reacties
  • 20 mei 2024
JuliaWolk schreef:

 

Op zaterdag 4 mei ben ik met de stoptrein van Utrecht Vaartsche Rijn om 15:46 naar Zoetermeer gereisd. 

 

Zo even uit mijn hoofd, om 15.46 uur vertrekt er geen trein uit Utrecht Vaartse Rijn naar Zoetermeer.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7514 reacties
  • Antwoord
  • 20 mei 2024
Re.tep schreef:

Zo even uit mijn hoofd, om 15.46 uur vertrekt er geen trein uit Utrecht Vaartse Rijn naar Zoetermeer.

Goh, wat een behulpzame reactie.

Waarschijnlijk was het die van 15.36 uur en die lijkt inderdaad niet gestopt te zijn in Zoetermeer.

Mocht het met Geld terug bij vertraging niet lukken kun je ook rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Het is een wat afwijkende situatie waar de automatische systemen niet op ingericht zijn.

 

EDIT: Zie ook reactie van Olav93 hieronder. De juiste procedure is om per mail te reageren op de automatische afwijzing van je Geld terug bij vertraging-claim. Je kunt dan het verhaal uitleggen, en dit zal vervolgens door een mens i.p.v. een computer beoordeeld worden.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 3003 reacties
  • 21 mei 2024
Re.tep schreef:
JuliaWolk schreef:

 

Op zaterdag 4 mei ben ik met de stoptrein van Utrecht Vaartsche Rijn om 15:46 naar Zoetermeer gereisd. 

 

Zo even uit mijn hoofd, om 15.46 uur vertrekt er geen trein uit Utrecht Vaartse Rijn naar Zoetermeer.

Nee, mevrouw verzint natuurlijk dit hele verhaal voor haar lolletje. 🙄


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4220 reacties
  • 21 mei 2024

Misschien overgestapt onderweg.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 3003 reacties
  • 21 mei 2024
Vareo schreef:

Misschien overgestapt onderweg.

Dat zou kunnen, maar daar besluit NS dan maar zelf over 😉. Ik zou in iedergeval niet voor m'n lolletje een stuk verder rijden om dan vervolgens niet eens is volledige restitutie te ontvangen.


Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2457 reacties
  • 21 mei 2024
mrfreeze schreef:
Re.tep schreef:

Zo even uit mijn hoofd, om 15.46 uur vertrekt er geen trein uit Utrecht Vaartse Rijn naar Zoetermeer.

Goh, wat een behulpzame reactie.

Waarschijnlijk was het die van 15.36 uur en die lijkt inderdaad niet gestopt te zijn in Zoetermeer.

Mocht het met Geld terug bij vertraging niet lukken kun je ook rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Het is een wat afwijkende situatie waar de automatische systemen niet op ingericht zijn.

Je bent vertraagd doordat NS van de dienstregeling is afgeweken, dat voldoet prima aan de voorwaarden. Een verzoek zal ongetwijfeld automatisch worden afgewezen maar de procedure is dan om te reageren op die afwijzing en niet om apart de klantenservice te benaderen.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7514 reacties
  • 21 mei 2024

Heb je helemaal gelijk in ðŸ™‚ Heb m'n reactie aangepast.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • 21 mei 2024

Het gaat om deze rit https://treinposities.nl/ritinfo/20240504/6950 die dus tussen Woerden en Goude Goverwelle een behoorlijke vertraging heeft opgelopen.

Dat die niet gestopt is op Zoetermeer blijkt uit het snelheidsverloop van rit 6052.

 


Reageer