Er zijn nogal wat meldingen dat mensen een aanbieding krijgen omdat ze jarig zouden zijn, terwijl dat niet het geval is. Er is iets mis binnen de organisatie van NS. Maar profiteer ervan, zou ik zeggen ;-)
Nog niet jarig, kan dus ook wel leuk zijn. Bij een kennis van me werkten twee van de drie aanbiedingen niet, dat kan ook nog een dingetje zijn.
Ik kreeg op mijn verjaardag- 25 maart - de gelukwensen en cadeautjes. En vandaag - 15 juli - weer. Een cadeautje krijgen is altijd leuk maar twee keer per jaar jarig zijn?
"Toen die mail eenmaal verstuurd was, konden we er niets meer aan veranderen", laat een woordvoerder van de NS weten. "En bovendien geldt: eens gegeven, blijft gegeven".
Kan me bij de Wintercity toch een andere reactie herinneren … 🙂
Gaat toch wel echt iets mis wanneer een halfmiljoen mensen een verjaardagscadeau krijgen terwijl ze niet jarig zijn, en het lijkt me geen menselijke fout.
A
Anonymous
0 reacties
17 juli 2024
Commercieel gezien gaat dit natuurlijk voor een fraai omzet zorgen, ook al doet niet iedereen mee, alleen de klassewissel 2>1 kan zomaar € 1 miljoen aan extra inkomsten genereren. Want wie wil er niet eens eerste klasse zitten......
Beetje simpele redenatie. Als mensen die normaal gesproken een 1e klas-kaartje zouden kopen, nu de upgrade gebruiken, is dat miljoen gelijk weer weg. Of mensen die normaal gesproken 1e klas reizen, maar daar nu mee ophouden, omdat het steeds zo druk is in de 1e klas met al die upgraders.
Er zijn maar heel weinig eersteklasbetalers te vinden die hier blij mee zijn. Wat mij betreft het eerste wat afgeschaft moet worden. De gratisreizigers worden echt niet verleid om een normaal geprijsd eersteklaskaartje te kopen en de mensen die dat wel doen zien hun betaling hierdoor gedevalueerd, of ze kopen dan ook maar een eeneurokaartje, het is op alle fronten verlies. De eersteklasbetalers zorgen voor een flinke omzet, en de tweedeklaskaartjes zouden zonder die gelden in prijs omhoog gaan.
Dat mensen voor nagenoeg nul centen een beter product willen kopen, snappen we allemaal wel. Wat mijn betreft stopt NS met deze acties. Het levert geen eersteklasbetalers op en het geeft alleen maar overlast en ergernis in de eerste klas. Denk maar niet dat ze gaan staan.
Het aanhoudende probleem van mensen die helemaal niet betalen voor de eerste klas - als je toch zwart rijdt, voelt de eerste klas natuurlijk comfortabeler - is natuurlijk nog een veel grotere overlast.
Commercieel gezien gaat dit natuurlijk voor een fraai omzet zorgen, ook al doet niet iedereen mee, alleen de klassewissel 2>1 kan zomaar € 1 miljoen aan extra inkomsten genereren. Want wie wil er niet eens eerste klasse zitten......
€ 1 miljoen is toch een heel stuk minder dan € 12,5 miljoen, in principe maakt NS dus gewoon € 11,5 miljoen verlies met de klassewissel alleen…
Al gaan die halfmiljoen aantal reizigers natuurlijk niet allemaal de volle bak betalen voor die klassewissel (en er zullen vast ook "jarigen" zijn die de goedkope klassewissel niet gebruiken)
Mijn vriend vroeg me of ik de mail had ontvangen, maar ik heb niets gekregen. Mijn verjaardag was begin februari, dus ik was benieuwd of NS deze mail naar iedereen stuurt. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en zij vertelden me dat niet iedereen de mail ontvangt.
Alleen abonnementhouders kunnen deze mail krijgen en niet iedereen krijgt deze. Daarnaast dien je de instellingen voor het ontvangen van e-mails van ons aan te hebben staan.
Je kan helaas zelfs niets doen. De mailing gaat willekeurig en daar hebben zowel wij als jullie geen invloed op. Je hebt er zelf in ieder geval alles aan gedaan.
Maar als verjaardagscadeau ontvangen: Een 1e klas upgrade voor € 2,50, een Meereisretour voor € 8,95 én 8 gratis e-boeken of luisterboeken van Bookchoice
Misschien kan iemand die recent jarig is geweest bevestigen of die mails sowieso nog wel verzonden worden?
Zojuist ontvangen
Gorott schreef:
Waarom is dit willekeurig? Geen enkel bedrijf gaat zo te werk 🤣.
Misschien is het niet willekeurig maar ligt het eraan wanneeer je je hebt aangemeld voor aanbiedingen. Dit soort dingen worden vaak al weken van tevoren klaar gezet. Als je je bij een bedrijf afmeldt voor mailings of reclame per post wordt ook gezegd dat het tot 6 weken kan duren dat je niets meer ontvangt. En voor de verjaardagscadeautjes kan het ook zijn dat je eerst een bepaalde tijd klant moet zijn voor je dit ontvangt, zodat je je niet pas een week voor je verjaardag je aanmeldt en gelijk de cadeautjes krijgt. Maar goed, dit zijn alleen maar gissingen van mij, hoe NS wat dit betreft echt werkt weet ik ook niet. Maar de mails worden zeker nog verstuurd.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.