Zie net op X de aankondiging van de werkzaamheden in Noord-Holland. Ook deze werkzaamheden duren lang (16 dagen). Vanuit Den Helder zal je dus met de bus naar Heerhugowaard (44 km) moeten en vanaf daar kan je dan pas weer verder met de trein. Ik persoonlijk vind dit bustraject echt veel te lang. Het had mij veel logischer geleken om deze werkzaamheden te splitsen. (Tussen Den Helder en Schagen en tussen Schagen en Heerhugowaard). Er zullen ook veel jeugdigen dagelijks richting school in Alkmaar gaan denk ik en dat wordt dan denk ik wel heel vroeg op staan, temeer daar er richting Den Helder geen snelweg is.
De 2e periode geen treinen tussen Alkmaar en Den Helder is al helemaal rampzalig.
Ik snap heel goed dat er werkzaamheden gedaan moeten worden maar om zo'n groot traject compleet af te sluiten vind ik veel te ver gaan.
“ProRail voert grootschalige werkzaamheden uit aan het spoor rond Den Helder, Schagen en Heerhugowaard. Dit heeft als gevolg dat er van 8 tot en met 17 maart geen treinen kunnen rijden tussen Heerhugowaard en Den Helder en van 18 tot en met 23 maart tussen Alkmaar en Den Helder én Heerhugowaard en Hoorn. NS zet vervangende bussen in. NS-vervoerbewijzen zijn geldig in de bus. Reizigers wordt geadviseerd voor vertrek de reisplanner te raadplegen en rekening te houden met meer reistijd. Er zijn extra NS-collega's aanwezig om reizigers te assisteren. "
https://nieuws.ns.nl/8-23-maart-aangepast-treinverkeer-kop-van-noord-holland/