Skip to main content
beantwoord

6 mei wel of geen treinverkeer tussen Martenshoek en Groningen?

Ik moet dinsdagochtend 6 mei om 06:00 uur een treinreis richting Schiphol beginnen vanaf Martenshoek. Op de NS planner krijg ik de melding “Geen advies gevonden, Controleer of de vertrek- en/of aankomst locatie geldige waarden hebben. Selecteer een locatie uit de lijst met suggesties en probeer het opnieuw.” terwijl werkzaamheden op die lijn volgens https://www.ns.nl/reisinformatie/werk-aan-het-spoor/ duren tot en met 5 mei 01:56 uur. Zelfs op de werkdagen 7, 8, en 9 mei kan de NS planner op dit moment geen reisadvies vinden voor dat treintraject. Kan ik nu wel of niet vanaf Martenshoek vertrekken om 06:00 uur op dinsdagochtend 6 mei?

Beste antwoord door Olav93

Dat lijkt me wel. Waarschijnlijk heeft NS nog geen dienstregeling van Arriva ingeladen voor deze periode. Ik weet eerlijk gezegd ook niet waarom je een planner van een specifieke vervoerder zou gebruiken voor een reis met een andere vervoerder. Bijvoorbeeld 9292 toont wel reisadviezen, maar misschien zijn die nog niet definitief ofzo want in de planner van Arriva zelf kan ik maar tot 26 april vooruit plannen. Voor de zekerheid zou ik persoonlijk dus even navraag doen bij Arriva.

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 12 april 2025

Dat lijkt me wel. Waarschijnlijk heeft NS nog geen dienstregeling van Arriva ingeladen voor deze periode. Ik weet eerlijk gezegd ook niet waarom je een planner van een specifieke vervoerder zou gebruiken voor een reis met een andere vervoerder. Bijvoorbeeld 9292 toont wel reisadviezen, maar misschien zijn die nog niet definitief ofzo want in de planner van Arriva zelf kan ik maar tot 26 april vooruit plannen. Voor de zekerheid zou ik persoonlijk dus even navraag doen bij Arriva.

• Op het juiste spoor
  • 12 april 2025

Uiteraard had ik gisteravond ook al de planners van Arriva, 9292, NS international geprobeerd. Door in plaats van Martenshoek, Groningen/Groningen Europapark te gebruiken als vertrekstation kwam ik er achter dat kennelijk op 6 mei de werkzaamheden voortduren tussen Martenshoek en Groningen (Europapark). Ik ben helaas afhankelijk van het OV zonder rijbewijs.

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 14 april 2025

Volgens mijn informatie rijdt de eerste trein op maandagmorgen 6 mei om 6:44u vanaf Martenshoek. De treinen van 5.33, 6:00, 6:17 en 6:30 rijden niet helaas vanwege die werkzaamheden die duren tot vroeg in de ochtend.

Merk op dat uw overstapstation Groningen Europapark zal zijn, omdat binnenkort een langdurige buitendienststelling van Groningen begint.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 14 april 2025

Alle Arriva-dienstregelingen ontbreken in alle planners voor data vanaf 5 mei. NS is ermee bezig.

Reageer