Skip to main content
beantwoord

Aangepaste dienstregeling Zeeuwse Lijn weekend 5+6 april 2025?

Toon eerste bericht

• 31 maart 2025
Op een dag schreef:
Rory NS schreef:

Ik zou niet precies durven zeggen wat hier speelt. Alle vragen heb ik daarom intern uitgezet. Zodra ik meer weet laat ik van me horen.

Hoi ​@Rory NS, weet je al wat meer? 

Ik doe nog maar eens een poging. Ik weet niet of ​@Rory NS lang afwezig is? Wordt de mailbox dan overgenomen door een andere moderator? Of is er gewoon nog geen reactie uit de organisatie terug gekomen?

Inmiddels is dus wel bekend dat er echt werkzaamheden zijn tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht (dat heeft heel lang geduurd voordat dit zichtbaar was in het overzicht geplande werkzaamheden).

Maar geen antwoord op de vraag waarom de dienstregeling op de Zeeuwse Lijn is aangepast. En nogal is uitgedund voor de kleinere stations. Als we nog even wachten, dan kan de dienstregeling niet meer hersteld worden naar de normale weekenddienstregeling. Zo lossen problemen natuurlijk vanzelf op, maar het is niet reiziger-vriendelijk.

Er zijn suggesties aangedragen, maar daar is of wordt ook niets mee gedaan (in ieder geval niet op gereageerd)?

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 31 maart 2025
Op een dag schreef:

Maar geen antwoord op de vraag waarom de dienstregeling op de Zeeuwse Lijn is aangepast. En nogal is uitgedund voor de kleinere stations. Als we nog even wachten, dan kan de dienstregeling niet meer hersteld worden naar de normale weekenddienstregeling. Zo lossen problemen natuurlijk vanzelf op, maar het is niet reiziger-vriendelijk.

Dat kan volgens mij sowieso al niet meer.

• 31 maart 2025

Qua materieel zou dit nog wel aan te passen moeten zijn, de betreffende treinen staan nu 32 minuten stil in Vlissingen. Maar ik kan me voorstellen dat je wel met de pauzes van het personeel in de war komt als je die 32 minuten gaat inkorten naar de gebruikelijke 11 minuten.

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 1 april 2025

Wat ik inmiddels heb begrepen is dat het een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden betreft waardoor we nu voor één keer niet meer kunnen verwachten dan één snelle en één stoppende IC. Overstappen in Roosendaal zouden wel hersteld moeten worden, zodat er gewoon weer een aansluiting is tussen de treinen van/naar Breda en de treinen van/naar Vlissingen 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 1 april 2025
Keuzereiziger schreef:

Wat ik inmiddels heb begrepen is dat het een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden betreft waardoor we nu voor één keer niet meer kunnen verwachten dan één snelle en één stoppende IC. Overstappen in Roosendaal zouden wel hersteld moeten worden, zodat er gewoon weer een aansluiting is tussen de treinen van/naar Breda en de treinen van/naar Vlissingen 

Die overstappen zijn toch sowieso mogelijk? 1 'snelle' IC richting Zwolle vanaf Vlissingen en 1 stoptrein richting Lage Zwaluwe die zoals gewoonlijks aansluit op de IC richting Zwolle.

Alleen de snelle IC heeft andere vertrektijden, maar de reizigers vanaf de kleinere stations (behalve Arnemuiden en Vlissingen Souburg) kunnen daar sowieso geen gebruik van maken.

• Intercity
  • 1 april 2025
Gorott schreef:
Keuzereiziger schreef:

Wat ik inmiddels heb begrepen is dat het een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden betreft waardoor we nu voor één keer niet meer kunnen verwachten dan één snelle en één stoppende IC. Overstappen in Roosendaal zouden wel hersteld moeten worden, zodat er gewoon weer een aansluiting is tussen de treinen van/naar Breda en de treinen van/naar Vlissingen Ik doe nog maar eens een poging. Ik weet niet of ​@Rory NSlang afwezig is? Wordt de mailbox dan overgenomen door een andere moderator? Of is er gewoon nog geen reactie uit de organisatie terug gekomen?

Die overstappen zijn toch sowieso mogelijk? 1 'snelle' IC richting Zwolle vanaf Vlissingen en 1 stoptrein richting Lage Zwaluwe die zoals gewoonlijks aansluit op de IC richting Zwolle.

Alleen de snelle IC heeft andere vertrektijden, maar de reizigers vanaf de kleinere stations (behalve Arnemuiden en Vlissingen Souburg) kunnen daar sowieso geen gebruik van maken.

Bedoel je dat het met de gewijzigde IC dienstregeling vanuit Vlissingen alleen nog mogelijk is om een stoptrein naar Lage Zwaluwe te nemen en geen rechtstreekse IC naar Zwolle?”

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 1 april 2025
Rene09 schreef:
Gorott schreef:

Bedoel je dat het met de gewijzigde IC dienstregeling vanuit Vlissingen alleen nog mogelijk is om een stoptrein naar Lage Zwaluwe te nemen en geen rechtstreekse IC naar Zwolle?”

Nee, de rechtstreekse IC naar Zwolle stopt in Vlissingen, Vlissingen Souburg, Middelburg, Goes en Bergen op Zoom. Reizigers van alle tussengelegen stations moeten overstappen in Roosendaal, behalve die van Arnemuiden, daar kan nog worden overgestapt in Middelburg.

Alle tussengelegen stations hebben dus slechts één trein per uur en die reizigers moeten sowieso overstappen op de IC richting Zwolle als ze naar de Randstad of verder naar het oosten willen reizen.

Het gaat dus in principe over één extra overstap.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1 april 2025
Keuzereiziger schreef:

Wat ik inmiddels heb begrepen is dat het een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden betreft waardoor we nu voor één keer niet meer kunnen verwachten dan één snelle en één stoppende IC.

Wat voor “zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden” is dat dan?

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 1 april 2025

Aangezien hier om een  update is gevraagd: helaas heb ik nog niet alle informatie bij elkaar. Ik heb de vraag vorige week uitgezet, maar helaas is hij toen intern verloren geraakt. Nu wordt hij alsnog opgepakt, dus ik verwacht dat ik spoedig meer kan delen.

• 1 april 2025

.

• 1 april 2025

.

• 1 april 2025

.

• Koploper**
  • 1 april 2025

“Intern verloren geraakt”. 

Geeft niet echt de indruk dat NS de zaken onder controle heeft….

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 2 april 2025

Mijn vraag was simpelweg niet goed doorgekomen. Nu heb ik echter de volgende reactie gekregen van een collega:

Wat reisinfo aangaat staat dit online sinds 28 maart. Dat is rijkelijk laat en hiervoor mijn excuses! De werkzaamheden staan ook in de app te lezen.
Op de Zeeuwse lijn rijdt 1x per uur een Intercity van Vlissingen via Roosendaal naar Zwolle en 1x per uur een Intercity van Vlissingen naar Lage Zwaluwe via Roosendaal. Die Intercity kan niet verder rijden door werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht, zoals hieronder te lezen is.
Het is niet duidelijk waarom ervoor gekozen is om een aantal kleine stations over te slaan. Ik zal hiervoor ook een bericht online plaatsen in de reisplanner dat dat zo is en zal vragen waarom en of er nog iets aan te doen is.

Ik heb de collega gevraagd om eventuele updates met mij te delen, zodat ik die hier kan plaatsen.

• 2 april 2025

Bedankt voor de info ​@Rory NS.

Sinds gisteren staat onderstaande bij de geplande werkzaamheden:

• Koploper**
  • 2 april 2025

Dank voor de terugkoppeling, ondanks het verdwalen van de NS-postduif. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 3 april 2025

Ik begrijp er vooralsnog helemaal niets van, maar het zal wel... Veel kunnen wij reizigers er niet aan doen, het zal wel druk zijn in Roosendaal of iets in die richting.

Waarom 1 kleinere station wel, en de rest niet? En waarom dan juist Vlissingen Souburg terwijl dat station juist 2 grotere stations redelijk naast zich heeft liggen. Kies dan voor een Krabbendijke, Kruiningen-Yerseke of Rilland-Bath.

En je kan me niet vertellen dat Vlissingen Souburg van groot belang is.

• 3 april 2025
Gorott schreef:

Ik begrijp er vooralsnog helemaal niets van, maar het zal wel... Veel kunnen wij reizigers er niet aan doen, het zal wel druk zijn in Roosendaal of iets in die richting.

Waarom 1 kleinere station wel, en de rest niet? En waarom dan juist Vlissingen Souburg terwijl dat station juist 2 grotere stations redelijk naast zich heeft liggen. Kies dan voor een Krabbendijke, Kruiningen-Yerseke of Rilland-Bath.

En je kan me niet vertellen dat Vlissingen Souburg van groot belang is.

Ik begrijp er ook totaal niets van. Gelukkig dat er nu wel iets meer over in de reisplanner staat. Normaal gesproken wordt dat veel verder van te voren gecommuniceerd. Ik hoop echt dat we nog uitgelegd krijgen wat die “zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden” nu precies inhouden.

De komende periode is het toch wel weer bal op de Zeeuwse Lijn hoor:

weekend 5+6 april 2025: aangepaste + uitgedunde dienstregeling tussen Roosendaal en Vlissingen vanwege werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht

weekend 12+13 april 2025: vervangend vervoer tussen Goes en Roosendaal in verband met werkzaamheden op dat traject

weekend 17+18 mei 2025: vooralsnog geen wijziging, maar wel werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht, dus het is nog afwachten of dat ook gevolgen heeft voor de Zeeuwse Lijn? (Vandaag 03-04-2025 kun je volgens de reisplanner nog ongestoord een reis maken van Goes naar Rotterdam. Dat gaat dus nog wel aangepast worden, want tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht rijden er bussen)

• 4 april 2025
Rory NS schreef:

Mijn vraag was simpelweg niet goed doorgekomen. Nu heb ik echter de volgende reactie gekregen van een collega:

Wat reisinfo aangaat staat dit online sinds 28 maart. Dat is rijkelijk laat en hiervoor mijn excuses! De werkzaamheden staan ook in de app te lezen.
Op de Zeeuwse lijn rijdt 1x per uur een Intercity van Vlissingen via Roosendaal naar Zwolle en 1x per uur een Intercity van Vlissingen naar Lage Zwaluwe via Roosendaal. Die Intercity kan niet verder rijden door werkzaamheden tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht, zoals hieronder te lezen is.
Het is niet duidelijk waarom ervoor gekozen is om een aantal kleine stations over te slaan. Ik zal hiervoor ook een bericht online plaatsen in de reisplanner dat dat zo is en zal vragen waarom en of er nog iets aan te doen is.

Ik heb de collega gevraagd om eventuele updates met mij te delen, zodat ik die hier kan plaatsen.

Ik zag dat dit het gekozen antwoord is geworden. Prima. Wel jammer dat de collega van ​@Rory NS  geen update meer heeft gegeven waarom de reisplanner voor de Zeeuwse Lijn is aangepast en of er nog iets aan te doen is.

Het antwoord op de laatste vraag kunnen we inmiddels zelf invullen, ben ik bang.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 12 april 2025

Opzich niet heel relevant aan dit topic, maar ook weer wel. Bij de werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn dit weekend hebben alle stations tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe wel 2 treinen per uur, en dat wel met een directe verbinding met Amsterdam Centraal.

De serie 2200 stopt dus extra te Oudenbosch, Zevenbergen en Lage Zaluwe.

NS is eens een keer vrijgevig...

Reageer