Skip to main content
beantwoord

Treinvervangende busreizigers onnodig laten lopen in Goes

• 12 april 2025
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

Bij station Goes is er een heuse NS Bushalte bij het Calvijn College aan het Stationspark. Dat is redelijk dichtbij de achterzijde van het station. In geval van treinvervangendvervoer staat daar ook de tijdelijke in- en uitcheckpaal. Verder een tent om eventueel te schuilen en een keet met luidruchtig aggregaat voor de mensen die daar de boel “aansturen en in de gaten houden”.

Vandaag zat ik in de bus vanaf Roosendaal en die stopte aan het begin van het Stationspark (ter hoogte van huisartsenpraktijk SenS) en sloot aan bij een rijtje andere bussen die daar al stonden. Hier moesten de reizigers al uitstappen. Geen mensen waar je wat aan kon vragen, geen mobiele paal te zien. Nu ben ik daar zelf goed bekend en kon veel mensen op sleeptouw nemen richting de ingang van het station.

Later vroeg ik aan 1 van die “regelmensen” (de meesten waren meer bezig met de telefoon of met elkaar) waarom die bus niet verder door had gereden tot de NS bushalte. Deze beste man dacht dat de chauffeur misschien wel eens pauze zou kunnen hebben……. Is het nu niet klantvriendelijker om dan de bus eerst door te laten rijden tot het punt waar de NS bushalte is, de mensen te laten uitstappen en dan een rondje te rijden met de bus, achteraan te sluiten in het rijtje wachtende bussen en dan pauze te nemen? Voor mensen slecht ter been (ik zag ook een mijnheer met een rollator) en met slecht weer (dat is dan vandaag niet van toepassing, maar morgen wel) lijkt me dat veel handiger.

Beste antwoord door Rory NS

Het klinkt alsof dat nog niet helemaal gaat zoals gemoeten. Ik zet je signaal door!

Bekijk origineel

1 reactie

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 489 reacties
  • Antwoord
  • 12 april 2025

Het klinkt alsof dat nog niet helemaal gaat zoals gemoeten. Ik zet je signaal door!

Reageer