Er zijn momenteel werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht waardoor er geen trein Amsterdam Amstel<>Centraal rijdt. Reizigers moeten eerst naar Amsterdam Muiderpoort en daar overstappen. Dat is op zich al behelpen, maar vanavond is er bovendien een verstoring waardoor er slechts 2x per uur een sprinter rijdt. Die was dus zojuist prop- en propvol. In de toelichting bij de werkzaamheden lees ik dat morgen en zondag de metro als vervangend vervoer voor NS-reizigers is opengesteld. Waarom niet vandaag al?
Waarom is de metro niet opengesteld als vervangend vervoer tijdens werkzaamheden én verstoring Amsterdam Amstel?
Beste antwoord door egh
Vandaag ben ik opnieuw per trein onderweg vanaf Amsterdam Amstel. Dit keer de vervangende metro gebruikt en nu begrijp ik waarom het vrijdag niet toegestaan was. Het is namelijk ontzettend ingewikkeld gemaakt! Op Amsterdam Centraal kan er namelijk nergens door de reiziger uitgecheckt worden. De mobiele paaltjes die vroeger op het metrostation stonden bestaan niet meer. Medewerkers van de NS beneden verwezen mij naar de stationshal boven. Daar moest ik een servicemedewerker vragen. Eerst netjes wachten tot diverse toeristen met vragen geholpen werden. Toen nam die dame mijn chipkaart, liep ermee weg door de reguliere poortjes om met mijn kaart vervolgens aan de binnenkant daarvan is uit te checken. Absurd. Dit hele gedoe duurde al met al bijna 10 minuten!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.