Skip to main content

Werkzaamheden Amsterdam-Hilversum v.v. 1 t/m 23 april

Forum|alt.badge.img+1

Op X zag ik een vraag voorbijkomen over de aanstaande ingrijpende werkzaamheden tussen Amsterdam en Hilversum v.v. Door de medewerker op X werd aangegeven dat je geen gebruik kon maken van de metro maar nu zie ik bij de werkzaamheden op ns.nl onderstaande aangegeven.

Vooral de laatste zin vind ik intrigerend. Tussen Schiphol Airport en Rotterdam C reis via Den Haag HS. Dat lijkt er op te duiden dat er dus ook geen treinen rijden op de HSL. Ik kan dat echt niet vinden in de trajecten die aangegeven zijn, want die gaan helemaal niet over de HSL. Klopt dit bericht dus wel? Ook de melding Tussen Sloterdijk en Bijlmer Arena/Utrecht komt op mij wat vreemd over i.c.m. deze werkzaamheden.

Daarnaast lijkt het er dus op dat er wel degelijk met de metro gereisd mag worden. Vanuit Hilversum wordt in de reisplanner nu alleen maar de reis via Utrecht getoond. Wordt dit nog aangepast? De reis via Utrecht betekent meer dan een verdubbeling van de reistijd. Staan er straks wel poortjes open op de metrostations?

16 reacties

• 2080 reacties
  • 25 maart 2025

De website doet er inderdaad alles aan om zo verwarrend mogelijk te zijn. De tekst op de overzichtspagina doet suggereren dat deze maatregelen van 29 maart tot 24 april van toepassing zijn, maar als je doorklikt naar de details blijkt dat de werkzaamheden in 5 fases verdeeld zijn. De op de overzichtspagina getoonde maatregelen zijn slechts voor de eerste fase op 29 maart van toepassing, voor de rest van de periode zijn er andere aanpassingen.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 319 reacties
  • 25 maart 2025

.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29991 reacties
  • 25 maart 2025

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 143 reacties
  • 25 maart 2025

Ik zelf heb ook last van de werkzaamheden. Ik moet nu helemaal omreizen om naar Hilversum sportpark te komen dus dat betekent nog eerder de deur uit moet. 

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 319 reacties
  • 25 maart 2025

De metro is op sommige dagen opengesteld, niet op alle dagen. De dienstregeling en het reisadvies verschilt per dag.

Reisplanner is voor de komende 14 dagen actueel.

Mogelijk dat uw reis van deur tot deur sneller is door gebruik te maken van station Amsterdam Zuid. De metro is wel op eigen kosten. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-amsterdam.html voor alle details per dag.

Na een eventuele wijzigingen van uw abonnement zit u 1 maand aan dat abonnement vast.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 143 reacties
  • 25 maart 2025

Zelf zie ik dit als reisadvies dus althans de reisplanner van ns app dus conclusie ik ben langer onderweg dan normaal 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29991 reacties
  • 25 maart 2025

Als de metro opengesteld is kan je elke metro nemen op de toegestane lijnen, je hoeft dus niet per se te zoeken naar een NS Metro in een reisadvies. Wel het open poortje zoeken ðŸ¤£

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2462 reacties
  • 26 maart 2025
Robert B schreef:

Als de metro opengesteld is kan je elke metro nemen op de toegestane lijnen, je hoeft dus niet per se te zoeken naar een NS Metro in een reisadvies. Wel het open poortje zoeken ðŸ¤£

Je NS vervoersbewijs is alleen niet geldig in alle metro's.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Koploper***
  • 3741 reacties
  • 26 maart 2025
Seinhuis schreef:

De metro is op sommige dagen opengesteld, niet op alle dagen. De dienstregeling en het reisadvies verschilt per dag.

Mogelijk dat uw reis van deur tot deur sneller is door gebruik te maken van station Amsterdam Zuid. De metro is wel op eigen kosten. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-amsterdam.html voor alle details per dag.

Na een eventuele wijzigingen van uw abonnement zit u 1 maand aan dat abonnement vast.

Krijg je tegenwoordig bij een abonnement van NS een gratis smartphone met abonnement 3 weken werkzaamheden dagelijks wisselende reisadviezen en de klant moet dat dus maar allemaal lekker zelf uitzoeken. Ik vind dit echt zwaar klantonvriendelijk.;

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2462 reacties
  • 26 maart 2025
Henkpeetersen schreef:

Krijg je tegenwoordig bij een abonnement van NS een gratis smartphone met abonnement 3 weken werkzaamheden dagelijks wisselende reisadviezen en de klant moet dat dus maar allemaal lekker zelf uitzoeken. Ik vind dit echt zwaar klantonvriendelijk.;

Moet je het niet altijd zelf uitzoeken bij het OV? Ik weet niet echt hoe NS de reiziger hierin verder kan ondersteunen. Misschien vastheid bieden, maar dat lukt niet echt als er werkzaamheden zijn.

Je plant je reis in de app en hoppa, je kunt vertrekken. Niet heel anders dan op andere dagen. Het enige verschil is dat je nu niet elke dag dezelfde reis kunt nemen. Maar het advies was sowieso altijd al: 'Check de reisplanner voor vertrek.'

• Intercity
  • 11 reacties
  • 26 maart 2025
Seinhuis schreef:

Mogelijk dat uw reis van deur tot deur sneller is door gebruik te maken van station Amsterdam Zuid. De metro is wel op eigen kosten. Zie  https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-amsterdam.html Lalabet voor alle details per dag.

Ik begrijp niet goed waarom ik na wijzigingen een maand aan mijn abonnement vastzit. Beperkt dat de flexibiliteit? En wat als ik een reis moet wijzigen door plotselinge schemawijzigingen?

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29991 reacties
  • 26 maart 2025
Gorott schreef:
Robert B schreef:

Ik zei op de toegestane lijnen en dat zijn (afhankelijk van de datum, zie https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-amsterdam.html) deze:

• Metro 54 tussen: Amsterdam Bijlmer ArenA, Duivendrecht, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal
  • Metro 52 tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Centraal
  • Metro 51 tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Zuid, Amsterdam RAI, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal
  • Metro 50 tussen Amsterdam Bijlmer ArenA, Duivendrecht, Amsterdam RAI, Amsterdam Zuid, Amsterdam Lelylaan en Amsterdam Sloterdijk.
  • Buslijn 40 tussen Amsterdam Science Park en Amsterdam Muiderpoort.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29991 reacties
  • 26 maart 2025
Rene09 schreef:

Ik begrijp niet goed waarom ik na wijzigingen een maand aan mijn abonnement vastzit. Beperkt dat de flexibiliteit? En wat als ik een reis moet wijzigen door plotselinge schemawijzigingen?

Omdat je anders bijv. voor één weekend een vrij reizen abonnement zou kunnen nemen en dan voor nog geen € 2,50 het hele land door zo mogen! 😅 Daarom minimaal een maand voor € 36,95 (weekend vrij).

Rene09 schreef:

En wat als ik een reis moet wijzigen door plotselinge schemawijzigingen?

Als je een andere reis wilt maken kan dat gewoon, je checkt namelijk in- en uit met je ov-chipkaart waar je maar wilt.

Bij het inchecken hoef je niet van tevoren aan te geven waar je heen wilt, zoals bij een kaartje uit een automaat of een e-ticket.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 143 reacties
  • 26 maart 2025
Robert B schreef:
Gorott schreef:
Robert B schreef:

Ik zei op de toegestane lijnen en dat zijn (afhankelijk van de datum, zie https://www.ns.nl/reisinformatie/betere-reis/werkzaamheden-amsterdam.html) deze:

• Metro 54 tussen: Amsterdam Bijlmer ArenA, Duivendrecht, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal
  • Metro 52 tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Centraal
  • Metro 51 tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Zuid, Amsterdam RAI, Amsterdam Amstel en Amsterdam Centraal
  • Metro 50 tussen Amsterdam Bijlmer ArenA, Duivendrecht, Amsterdam RAI, Amsterdam Zuid, Amsterdam Lelylaan en Amsterdam Sloterdijk.
  • Buslijn 40 tussen Amsterdam Science Park en Amsterdam Muiderpoort.

Wel jammer dat station Diemen Zuid er niet tussen staat 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29991 reacties
  • 26 maart 2025
MCN 2021 schreef:

Metrovervoer is daar niet nodig omdat er gewoon treinen tussen Weesp en Duivenrecht rijden.

Dan zul je dus eerst met een trein naar Duivendrecht moeten en dan pas de metro naar Zuid (50) of Centraal (54). Uiteraard eerst uitchecken bij GVB en in bij de mobiele NS paal buiten de poortjes.

Je mag tussen Centraal en Amstel natuurlijk ook gewoon metro 53 nemen, maar in Diemen Zuid kan je niet bij NS uitchecken.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 143 reacties
  • 26 maart 2025
Robert B schreef:
MCN 2021 schreef:

Metrovervoer is daar niet nodig omdat er gewoon treinen tussen Weesp en Duivenrecht rijden.

Dus zul je dus eerst met een trein naar Duivendrecht moeten en dan pas de metro naar Zuid (50) of Centraal (54). Uiteraard eerst uitchecken bij GVB en in bij de mobiele NS paal buiten de poortjes.

Je mag tussen Centraal en Amstel natuurlijk ook gewoon metro 53 nemen, maar in Diemen Zuid kan je niet bij NS uitchecken.

Maar goed om te weten 

Reageer