Skip to main content
beantwoord

Abonenment is reeds opgezegd en toch weer een factuur van u ontvangen

• 28 januari 2025
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Goedemorgen,

Al ruim 2 jaar ben ik bezig om dit abonnement op te zeggen. De laatste keer op 9 oktober een gesprek gevoerd met klantenservice, zie onderstaande vastlegging die ik heb gedaan.

‘9 oktober gebeld met klantenservice en ov-chipkaart (0900 0980). Mij is verzekerd dat het abonnement deze keer daadwerkelijk is opgezegd.

Nu heb ik wederom een factuur ontvangen.

Kunt u s.v.p. zorgdragen dat het opgezegde abonnement komt te vervallen in uw systeem?

Dank voor uw medewerking.

Groet,

René van der Heijden

Beste antwoord door Rory NS

Goedemiddag Rene van der Heijden en welkom bij de NS Community.

Heb je ook contact gehad met NS? Als je hebt gebeld met 0900 0980, ben je uitgekomen bij de Klantenservice OV-chipkaart. Indien je nog een abonnement van NS hebt, kun je het beste even contact opnemen met mijn collega's van NS Klantenservice. Overigens heb ik de persoonlijke gegevens die je aanhaalde in je post verwijderd, aangezien dit forum openbaar toegankelijk is.

Bekijk origineel

5 reacties

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 460 reacties
  • Antwoord
  • 28 januari 2025

Goedemiddag Rene van der Heijden en welkom bij de NS Community.

Heb je ook contact gehad met NS? Als je hebt gebeld met 0900 0980, ben je uitgekomen bij de Klantenservice OV-chipkaart. Indien je nog een abonnement van NS hebt, kun je het beste even contact opnemen met mijn collega's van NS Klantenservice. Overigens heb ik de persoonlijke gegevens die je aanhaalde in je post verwijderd, aangezien dit forum openbaar toegankelijk is.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16505 reacties
  • 28 januari 2025

Een opzegging van een abonnement moet worden opgehaald bij een automaat zodat het ook daadwerkelijk van de kaart wordt verwijderd. Misschien ligt hier het probleem.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29851 reacties
  • 28 januari 2025

Als je bedoelt dat je je kaart via OV-chipkaart (0900 0980) geblokkeerd hebt dan weet de NS dat niet, en lopen abonnementen gewoon door.

Klantenservice OV-chipkaart kan je helemaal niet verzekeren dat een abonnement opgezegd is, daarvoor moet je bij de NS zijn.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16505 reacties
  • 28 januari 2025

Als de kaart niet meer in het bezit is of al langere tijd verlopen (ik meen langer dan een jaar) dan kan de opzegging niet meer bij een automaat worden opgehaald. Dan dient de kaart bij OV-chipkaart geblokkeerd te worden waarna de NS klantenservice het abonnement kan stoppen. Geef dit wel aan bij de NS klantenservice zodat ze een andere procedure dan de standaard procedure kunnen volgen. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29851 reacties
  • 28 januari 2025

Als een kaart verlopen is kan je er niets meer op zetten of af halen (ook het saldo niet), en zal de NS gewoon je abonnement moeten beëindigen net als bij een nog geldige kaart die je via OV-chipkaart geblokkeerd hebt (zonder vervanging).

Reageer