abonnement | NS Community
beantwoord

abonnement

  • 24 November 2022
  • 8 reacties
  • 132 Bekeken

Goedemorgen, 

Kunnen jullie mij uitleggen waarom ik al jaren een abonnement heb (en betaal) en opeens krijg ik geen korting meer in de daluren. 
Daar kom ik laatst achter en zie tot mijn schrik dat dit al een paar jaar zo is. 
Waarom krijg ik geen korting meer en betaal ik wel abonnementsgeld? Krijg ik die misgelopen kortingen alsnog terug? 
 

ik hoor het graag van jullie.

hartelijke groet

Lies van Gorkom 

icon

Beste antwoord door Momo 24 November 2022, 13:31

Bekijk origineel

8 reacties

Overigens…mijn kaartnummer is ****

*kaartnummer verwijderd door moderator*

Reputatie 7
Badge +1

Je kaartnummer staat hier openbaar dus het beste verwijderen. We kunnen hier ook niet bij je gegevens.

  1. Wat voor abonnement denk je te hebben?
  2. Wat voor abonnement zie je in Mijn NS (op de website, niet in de app)?

In het algemeen echter vraag je het beste aan de klantenservice wat er aan de hand is.

dank voor je snelle reactie! 
1. Zo’n abonnement waarbij je 40% korting krijgt in de daluren. In januari is automatisch € 61,20 afgeschreven voor dit abonnement. 

  1. Tja….bij mij producten staat reizen op saldo en NS extra 

ik heb een medewerker van jullie aan de lijn gehad en die vertelde dat, toen ik een nieuwe kaart aan vroeg omdat m’n oude kwijt was, het abonnement niet goed overgezet is.

Via deze chat kon dat opgelost worden zei hij. 
 

Reputatie 7
Badge +3

Dit is niet de chat maar de NS Community waar reizigers andere reizigers helpen met meer algemene vragen. Voor Chat, zie https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reputatie 7
Badge +1

Dan heb je toch wel heeeeeeeeeeel slecht opgelet als dat al een paar jaar zou duren.

Wat wel klopt is dat voor reizen die met de INsjek in de avondspits de korting al weer wat jaartjes geleden is ingetrokken. UIteraard met 100en protesten, die ook dit forum bijna lamlegden. En -want anders zouden die oplettenden niet protest aangaan-ook toch wel enorm vrij duidelijk destijds door tante spoor aan de zo gewaardeerde klant overgebracht.

Tip: stap toch maar over op dat FLEX-kost per mnd evenveel maar kan je makkelijk stopzetten voor 1 mnd als je vakantie gaat vieren. EN-als je vb weekends lange reis maakt-neem je 1 mnd (want dat is MINimum) weekendvrij-rond de 32€-en je reist nog voordeliger-zodat je de scha weer wat kan inlopen

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar heb je het abonnement niet op jouw nieuwe kaart gezet bij een automaat en nooit gecontroleerd of het abonnement automatisch is overgezet. Als bij producten alleen reizen op saldo staat dan heb je op die kaart geen abonnement staan.

De gemiste korting zul je niet terug krijgen. Misschien dat men bij de klantenservice coulant is en een deel van de abonnementskosten wil vergoeden. Wij kunnen hier niets doen, dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity.

Reputatie 7
Badge +1

Moeten bij een vervangende kaart de abonnementen niet automatisch worden overgezet?

Reputatie 7
Badge +3

Moeten bij een vervangende kaart de abonnementen niet automatisch worden overgezet?

Ja, maar dan moet je het wel als een kaartvernieuwing aanvragen en niet los een nieuwe kaart bestellen.

Reageer