Kan mijn zoon mee met het Meereisretour naar Aken? In de voorwaarden staat dat een meereisretour alleen geldig is op binnenlandse treinen. Met OV-chipkaart kan ik wel naar Aken. Is Aken dan toch nog binnenland? Of moet ik dan voor hem een kaartje kopen van de grens naar Aken? En waar kan ik dat ticket kopen? Volgens mij helemaal nergens online.
Meereisretour naar Aken?
Beste antwoord door Tochjo
Het Meereisretour is alleen geldig van en naar stations in Nederland. De bestemming Aken kan ook niet worden ingevuld bij de bestelling. Dus nee, uw zoon kan niet met een Meereisretour met u mee naar Aken.
Inderdaad is er hier een onderscheid tussen reizen met een e-ticket en reizen met een OV-chipkaart. Het is op zich logisch om te denken dat een Meereisretour ook tot Aken geldig kan zijn, maar dat is dus helaas niet zo.
U kunt een Meereisretour kopen tot Eygelshoven Markt en moet voor Eygelshoven Markt tot Aken een ander vervoerbewijs kopen voor uw zoon. U kunt op de website van Arriva een e-ticket kopen; kies Aachen Hbf (of Aachen West) als eindbestemming.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.