Onbekende bedrag in MijnNS | NS Community
beantwoord

Onbekende bedrag in MijnNS

  • 12 April 2021
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Op 4 april had ik een factuur gekregen die ik succesvol had betaald. 11 April keek ik in MijnNS App dat bedrag die ik had gereisd is inmiddels € 33,05(zie screenshot).



Dit klopt totaal niet, want als jij naar mijn reishistorie kijkt, kun je zien dat ik maar paar dagen heb gereisd, waarvan maar 1 onder betaling valt.


Heeft iemand een idee of advies wat ik in mijn situatie moet doen? Alvast bedankt!


Met vriendelijke groet,

Timur

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 April 2021, 11:33

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Het kan zijn dat op de factuur van 4 april enkele reizen die u vóór 4 april gemaakt hebt, nog niet verwerkt waren. In dat geval worden die nog op de volgende factuur in rekening gebracht. Het bedrag van 33,05 euro kan dan ook reiskosten omvatten van vóór 4 april.

U kunt nagaan welke reizen wel al in rekening gebracht zijn, door de factuur te downloaden in Mijn NS bij Facturen en op de tweede en volgende pagina's ervan te kijken. Daar vindt u precies waarvoor u al betaald hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Gewoon even die factuur van 3 mei afwachten en die factuur bekijken om te zien welke ritten er op staan. Mogelijk zijn sommige ritten van van voor de datum van je vorige factuur maar toen nog niet gefactuurd. Je kunt intussen wel de factuur van begin april checken en de vermelde ritten daar vergelijken met je reishistorie.

Reputatie 7
Badge +4

Het antwoord was er al, ;-)...

Badge +3

Gaat ook weer lekker met de bus van Syntus (Ziekenhuis naar Station)… Verder klopt het tellertje vaak niet, maar je factuur zal kloppen.

Op je factuur van 4 april zou je op pagina 2 kunnen zien welke ritten nog ontbreken (in vergelijking met je Reishistorie).

Reputatie 7
Badge +3

Vooral bij bus/tram/metro ritten kan het wat langer duren voor ze gefactureerd worden. De eerste keer dat ik Flex gebruikte was om naar NSJ te gaan, waarbij ik zowel met trein als met de metro ging. Heen ergens in de middag en terug na middernacht. De treinritten stonden allebei op de eerstvolgende factuur, maar van de metro ritten stond alleen de heenreis daarop en de terugreis op die van de maand erna. Nu was de datum dat ik reisde net 2 of 3 dagen voor mijn factuurdatum.

Badge +3

Vooral bij bus/tram/metro ritten kan het wat langer duren voor ze gefactureerd worden.

Zodra Syntus een rit van 7 april doorgegeven heeft aan TLS én die rit dus ook bij NS bekend is (want hij staat in je Reishistorie) dan zou er hooguit de volgende dag een prijs voor bekend moeten zijn toch?

Reageer