Skip to main content
beantwoord

Ov-chipkaart aanvragen kind lukt niet

  • 4 februari 2024
  • 5 reacties
  • 287 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik probeer een ov-chipkaart aan te vragen met Kids Vrij voor mijn zoon. Het hele proces lukt, alleen nadat ik op de betaalpagina mijn bank heb gekozen, gaat het systeem niet verder en geeft de melding: “fout bij valideren pasfoto”. Dit terwijl de foto al is goedgekeurd op de vorige pagina (ik heb trouwens meerdere foto's geprobeerd maar de foutmelding blijft). Wat kan ik doen?

Beste antwoord door Momo

Je bent niet de enige dit dit overkomt 

Zal wel weer eens iets fout gaat bij NS. 

Zolang dit probleem er is zou je eerst een persoonlijk OV-chipkaart voor je zoon kunnen bestellen op de site van OV-chipkaart. En dan als die binnen is los het Kids Vrij abonnement bestellen en ophalen bij een automaat.

 

Bekijk origineel

5 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16508 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2024

Je bent niet de enige dit dit overkomt 

Zal wel weer eens iets fout gaat bij NS. 

Zolang dit probleem er is zou je eerst een persoonlijk OV-chipkaart voor je zoon kunnen bestellen op de site van OV-chipkaart. En dan als die binnen is los het Kids Vrij abonnement bestellen en ophalen bij een automaat.

 


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 5 februari 2024

Heel veel dank Momo! Op deze manier is het aanvragen van de kaart wel gelukt. Kids Vrij zet ik er dan later op. 


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 6 februari 2024

Bovengenoemd probleem is ook bij mij aan de orde en niet opgelost!


Lorena NS
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • 1335 reacties
  • 6 februari 2024
Miekewinkels schreef:

Bovengenoemd probleem is ook bij mij aan de orde en niet opgelost!

Er is inderdaad helaas al even een storing gaande bij het bestellen van een abonnement met een nieuwe OV-chipkaart. Hier wordt al aan gewerkt, hopelijk lukt het bestellen dan ook snel weer! 


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13435 reacties
  • 6 februari 2024
Miekewinkels schreef:

Bovengenoemd probleem is ook bij mij aan de orde en niet opgelost!

Losse kaart bestellen bij ov-chipkaart en daarna kidsvrij er op zetten.


Reageer