Sinds kort heb ik via mijn werkgever Traject op Maat Enschede - Deventer (dat traject is dus afgekocht, à la Traject Vrij), al is mijn begin-/eindstation ook vaak Enschede Kennispark of Hengelo. Ik reis geregeld van/naar Zwolle. In de prijsberekening wordt het stukje Enschede Kennispark - Hengelo dan wel als onderdeel van het afgekochte traject gerekend (er worden geen kosten berekend), maar het stuk Hengelo - Zwolle niet (wel kosten). Waarom is dit zo en wordt niet het stuk Enschede Kennispark - Almelo, dan wel - Wierden als onderdeel van het afgekochte traject gerekend?
Traject Op Maat/Vrij: wat wordt als deeltraject gezien?
Beste antwoord door Robert B
Bij een trajectabonnement (met vrije vervoerderskeuze*) Enschede - Deventer liggen Almelo en Wierden op de kortste route, dus vanaf Nijverdal zou je inderdaad een rekening verwachten voor Nijverdal - Wierden.
Voor Enschede - Zwolle zou je een rekening voor Deventer - Zwolle verwachten (Deventer ligt vanuit Zwolle gezien dichterbij dan Wierden).
Ben benieuwd wat de Klantenservice je weet te vertellen, als Enschede - Deventer vv. gewoon goed gaat. Het lijkt erop dat je traject op een of andere manier via Zutphen loopt, maar dat is om!
Enschede - Hengelo - Almelo - Deventer is 61 TE
Enschede - Hengelo - Zutphen - Deventer is 69 TE
Van/naar/via Zutphen (en alle tussengelegen stations) reizen is wel toegestaan omdat het minder dan 10 TE scheelt, maar dat zou dan ook zeker moeten gelden voor van/naar Almelo/Wierden (de kortste route).
* Aan de vrije vervoerderskeuze zal het niet liggen, want NS rijdt niet tussen Zutphen en Hengelo en Blauwnet niet tussen Zutphen en Deventer.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.