beantwoord

Buitenlanders met de trein in NL ?

  • 2 March 2023
  • 3 reacties
  • 386 Bekeken

Engelse vrienden komen voor 10 dagen naar Nederland en ik wil hen met de trein delen van Nederland laten zien: van Groningen tot Maastricht, verdeeld over 5-6 dagen. Ze komen met de boot aan in Newcastle en vertrekken van daaruit ook weer. Wat is voor hen de beste/goedkoopste manier om zo 5-6 dagen door het land te reizen? Bestaat er zoiets als een Britrail zoals er voor buitenlanders in de UK bestaat en zo niet wat is hier dan de beste optie?

icon

Beste antwoord door rvdborgt 2 March 2023, 07:55

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik neem aan dat ze met de boot uit Newcastle aankomen :)

Hoe meer gegevens, hoe beter het antwoord. Heb je al een soort van reisplan? Welke reizen had je in gedachten?

Er is een Interrail Benelux: 5 dagen binnen een maand kost momenteel in 2e klas voor volwassenen (28+) €160 (normaal (€177), 6 dagen binnen 1 maand kost momenteel €180 (normaal €200). Er is t/m 15 maart 10% korting op de normale prijzen.

Beste rvdborgt, bedankt voor de reactie; ja, ze komen met de boot uit Newcastle en vertrekken na 10 dagen weer vanuit IJmuiden naar de UK. Nee er is nog geen concreet reisplan, maar verschillende uithoeken ( noorden en verre zuiden) van Nederland staat wel op het programma. Is 5 dagen het minimum van aantal reisdagen binnen een maand of is 3 of 4 dagen ook mogelijk en zo ja hoe duur is dat dan? En: is zo’n interrail ook alleen mogelijk voor Nederland alleen?

Reputatie 7
Badge +1

Het minimum is 3 reisdagen. Volg de link uit mijn eerste post. Er is geen Interrail voor Nederland alleen.

Reageer