beantwoord

Dal vrij kaart Kruidvat inchecktijd 15:39 u en daarna wisselen van vervoerder

  • 10 April 2018
  • 32 reacties
  • 1464 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het probleem speelt natuurlijk op een veel breder niveau dan alleen de actiekaartjes. Deze situaties kunnen bij iedere reis ontstaan wanneer er moet worden omgecheckt van de ene vervoerder op de andere en wanneer de voorwaarden alleen omchecken in de daluren toestaan. In geval van vertraging buiten de schuld van de reiziger is dat een uiterst star en slecht ontworpen systeem.
Ook dat is waar. Het is een gevolg van hoe we het spoor momenteel landelijk bedienen voor de Nederlander. We zijn in diverse overleggen, zowel lokaal als landelijk, vaak in goed gesprek met onze collega-vervoerders en ik heb er vertrouwen in dat dit in de toekomst gaat veranderen en voor de reiziger dus verbeteren.
Reputatie 7
Badge +3
Het is de verkeerde volgorde. Er had eerst gekeken moeten worden naar de onbedoelde gevolgen van de invoering van dit systeem voordat het systeem werd ingevoerd. Nu is er een systeem dat alleen werkt op dagen dat er geen verstoringen zijn.

Ik geef je op een briefje dat degenen die de systematiek bedacht hebben geen seconde hebben stilgestaan bij de gevolgen van vertragingen op het niet kunnen omchecken in de spits. Blijkbaar zijn er niet de juiste vragen gesteld door het projectmanagement.
Ik snap de vraag van snoekss heel goed.
Dat is toch enigszins vreemd te noemen: Dat je niet kunt overstappen in de spitsuren omdat je gedwongen bent een andere vervoerder te gebruiken. Je bent je reis geldig begonnen voor/om 6:30 OF voor/om 16:00 en dan zou je stranden bij een overstapstation en zou je uren moeten wachten om je volgende trein te kunnen nemen en thuis of op je bestemming te komen. Volgens mij heb je als reiziger recht om van A naar B te kunnen met het spoor. Dat er inmiddels verschillende persoonsvervoerders actief zijn dat heeft de reiziger niet zelf kunnen bepalen.

NS, uw antwoord is niet bevredigend. 👎

Ik zou ervoor pleiten om dan reizigers die gebruik maken van een actiekaart (van Blokker, Kruidvat, Albert Heijn, enz) te matsen bij doorreizen. Ik zou adviseren om reizigers niet te laten uit checken bij doorreizen ondanks het gebruik (lees: moeten maken) van een andere vervoerder.
Reputatie 7
Badge +3
De vervoerders zouden hier natuurlijk afspraken over moeten maken. Bij controle is makkelijk vast te stellen dat bijvoorbeeld de trein die voor de spits aansluiting had moeten geven vertraging had. Het valt reizigers niet kwalijk te nemen dat ze vertraging hebben opgelopen met een geldig vervoerbewijs en dat door de vertraging niet meer geldig zou zijn.
Zou dit de oorzaak zijn, waarom er gewoon simpel wordt gezegd dat je deze kaart
alleen kunt in gebruiken in de daluren (voor 06:30u, tussen 09:00u en 16:00u en na 18:30u?).
Ik dacht dat NS ooit als reactie gaf dat ze bang waren dat mensen massaal in de spits zouden reizen als er wordt gezegd dat je mag doorreizen in de spits.

Dit zou ook wel mee kunnen spelen.

Reageer