Het blad Spoor | NS Community
beantwoord

Het blad Spoor

  • 16 June 2021
  • 8 reacties
  • 350 Bekeken

goedemiddag,

ik heb aangegeven dat ik het blad “Spoor” zowel digitaal als per post wil ontvangen.

Ik krijg deze echter niet per post.

Mijn dochter heeft onlangs een “Welkom terug in de trein” kaart ontvangen met daarop een QR-code met aanbiedingen. Waarom krijg ik deze niet? Ik zou hem graag willen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Gerda

icon

Beste antwoord door Laura NS 16 June 2021, 17:09

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi GerdaO, welkom op onze NS Community!

Onze klantenservice kan deze aan je nasturen, maar houd er rekening mee dat het blad gedurende 2 weken verspreid wordt bezorgd. Deze kan dus alsnog op de mat liggen binnenkort.

NS wil van het papieren blad Spoor af.

Dat blijkt ondermeer uit het veelal ongevraagd stoppen met verzenden van het blad.

Ook de verschijningsdata zijn zeer ingekrompen. Ik heb hetzelfde blad nu ongeveer al een half jaar.

Ik vind dat jammer en niet verstandig van NS.

We reizen veel minder met de trein, betalen toch braaf voor het  40 procent abonnement en de reisvrije dagen ondanks alle ‘bekortingen’ (daluren, Railplus, Spoor etc). Tot een moment dat je ‘het zat’ bent en definitief voor elke rit in de auto stapt.

Jammer dat je het zo mist. Ik snap het wel! Maar hiermee zetten we toch wel stappen voor het milieu. Er verschijnen nog steeds ieder jaar 5 SPOOR-edities, echter zijn 3 daarvan alleen digitaal te verkrijgen:

SPOOR 1     26 maart (alleen digitaal)
SPOOR 2     11 juni (digitaal en print)
SPOOR 3     30 juli (alleen digitaal)
SPOOR 4     24 september (alleen digitaal)
SPOOR 5     26 november (digitaal en print)

Reputatie 7
Badge +3

Jammer dat je het zo mist. Ik snap het wel! Maar hiermee zetten we toch wel stappen voor het milieu. Er verschijnen nog steeds ieder jaar 5 SPOOR-edities, echter zijn 3 daarvan alleen digitaal te verkrijgen:

SPOOR 1     26 maart (alleen digitaal)
SPOOR 2     11 juni (digitaal en print)
SPOOR 3     30 juli (alleen digitaal)
SPOOR 4     24 september (alleen digitaal)
SPOOR 5     26 november (digitaal en print)

Grapje, geen enkele Spoor digitaal gehad, toch al heel wat jaren hetzelfde mail adres en een aantal decennia klant. Benieuwd of hij vrijdag dan wel in de bus ligt.

Heb je in je Mijn NS-account onder ‘gegevens’ bij ‘notificaties en updates’ de optie ‘e-mail’ en ‘post’ wel ingeschakeld, MoDe:smile:

Reputatie 7
Badge +3

Heb je in je Mijn NS-account onder ‘gegevens’ bij ‘notificaties en updates’ de optie ‘e-mail’ en ‘post’ wel ingeschakeld, MoDe:smile:

Dag Denise, NS weet mij alleen nog te vinden als mijn abonnement verlengd moet worden. Ik ben inmiddels een jaar bezig om Spoor, aanbiedingen, nieuwsmails en andere NS-berichten te krijgen. Alles wat ik tot een jaar geleden wel kreeg. Mijn instellingen staan goed, daar is meerdere malen naar gekeken. Maar er schijnt een spookaccount te bestaan met mijn gegevens, die ik zelf niet heb aangemaakt. Ik kan dat spookaccount zelf niet vinden en als ik dat wel zou vinden, niet inloggen, want ik heb daar geen gegevens van.

Reputatie 7
Badge +3

Zojuist Spoor digitaal, de winter editie in de mail. Waar ik me zo aan erger is dat wannner je zowel de optie e-mail als post heb ingeschakeld je alle Spoor edities alleen digitaal krijgt, ook degene die wel op papier uitgegeven worden. Geef je alleen post aan, dan krijg je alleen de papieren edities en de digitale niet, en mogelijk worden dan ook andere aanbiedingen/nieuwsbrieven niet meer per per mail verstuurd. Als je dus eenmaal mail heb aangegeven heeft het totaal geen zin meer om ook post aan te geven, doet NS geen ruk meer mee. Maar maakt verder niet uit, ik reis toch niet en zal geen gebruik maken van de aanbiedingen, bv die naar de huidige ‘Corona brandhaard van West-Europa’ Limburg. Kan dus weer zo de prullenbak in.

Badge +3

Zojuist Spoor digitaal, de winter editie in de mail. Waar ik me zo aan erger is dat wannner je zowel de optie e-mail als post heb ingeschakeld je alle Spoor edities alleen digitaal krijgt, ook degene die wel op papier uitgegeven worden. Geef je alleen post aan, dan krijg je alleen de papieren edities en de digitale niet, en mogelijk worden dan ook andere aanbiedingen/nieuwsbrieven niet meer per per mail verstuurd. Als je dus eenmaal mail heb aangegeven heeft het totaal geen zin meer om ook post aan te geven, doet NS geen ruk meer mee. Maar maakt verder niet uit, ik reis toch niet en zal geen gebruik maken van de aanbiedingen, bv die naar de huidige ‘Corona brandhaard van West-Europa’ Limburg. Kan dus weer zo de prullenbak in.

Dat zou volgens NS opgelost moeten zijn (SPOOR per post als die optie aan staat, ongeacht of E-mail ook aan staat), maar blijkbaar niet dus.

Ik heb dit bij één van mijn accounts zo staan, de andere op alleen Post, dus ben benieuwd welke klantnummers er op het adreslabel staan als die in de bus valt.

Bij twee accounts op ‘alleen Post’ staan er namelijk twee klantnummers op. SPOOR/digitaal overigens om 18:08 vanavond in de mail.

Op https://spoormagazine.ns.nl staat in ieder geval altijd de laatste versie, dus zo exclusief (voor abonnementshouders) is het niet. :sweat_smile:

Reageer