Skip to main content
beantwoord

Is de nieuwe reisplanner op de website een grap?

Toon eerste bericht

35 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2297 reacties
  • 25 maart 2025

@Gorott heb je hier niet gewoon lopen ingesteld? Ik zie her geen fietstraject bij. Als ik doorklik op de fietsroute plant hij die bij mij tot het punt waar de weg het dichtst bij het station loopt, net als bij jou het dik gestippelde stuk lijkt. Daar is alleen dus niet de fietsenstalling. En het dun in zwart gestippelde stukje vanaf daar wordt volgens mij ook geen tijd voor gerekend, om nog maar te zwijgwn over het feit dat dit naar de plek waar toevallig het station op de kaart staat loopt en niet naar het juiste perron, ondanks dat men met looptijden voor overstappen natuurlijk erkent dat lopen over een station significant tijd kan kosten.

Al met al is de conclusie van dit hele verhaal volgens mij dat het tonen van deze informatie wat onzinnig lijkt, hoewel ermee rekenen een verbetering is, maar dat nog veel meer van dat soort verbeteringen nodig zijn om reisadviezen van en naar adressen met fietsen van en naar stations echt bruikbaar te maken zonder dat je zelf nog speling moet rekenen.

Ik weet in elk geval dat ik vijf minuten eerder wegfiets dan de reisplanner adviseert om de trein te halen, ondanks dat ik er ook zo'n vijf mimuten korter over fiets dan hij rekent van mijn huis naar het station.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2463 reacties
  • 25 maart 2025
Olav93 schreef:

@Gorott heb je hier niet gewoon lopen ingesteld? Ik zie her geen fietstraject bij.

Neen, dit is het advies dat ik krijg voor het lopen van het station naar het station (🙄) om daar m'n fiets te pakken. 

En de map route hoort dus bij die 80 meter.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2463 reacties
  • 25 maart 2025

Bij het advies zou ik wel wat extra tijd willen voor het zoeken naar mijn fiets of een plek in de stalling 🤣.

"≈ 10 min. Search bike and unlock it"

Een beetje zoals hier, alleen langer:

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2297 reacties
  • 25 maart 2025

Oh bijzonder ​@Gorott bij Almere Centrum krijg ik dat niet terwijl het daar toch ook wel een minuutje lopen is.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1656 reacties
  • 25 maart 2025

Wat trouwens ook leuk is, is als je een reis gaat plannen die eindigt met een wandeling of fietstocht.

Zodra de trein vertraagd is, krijg je dan de melding dat de overstap op je fiets niet mogelijk is. 🤣

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 143 reacties
  • 25 maart 2025

En hier staat dat ik 7 min moet wachten er staat overstap op de zelfde peroon 

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1656 reacties
  • 25 maart 2025

Maar daar is niks raars aan toch?

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 143 reacties
  • 25 maart 2025
JurgenH schreef:

Maar daar is niks raars aan toch?

Niet dat ik weet, want ja je staat toch al op de zelfde peroon en dan moet je nog 7 min wachten 

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 2031 reacties
  • 25 maart 2025
JurgenH schreef:

Wat trouwens ook leuk is, is als je een reis gaat plannen die eindigt met een wandeling of fietstocht.

Zodra de trein vertraagd is, krijg je dan de melding dat de overstap op je fiets niet mogelijk is. 🤣

Rijdt jouw fiets dan niet vanzelf naar huis als je trein te laat is? 😉

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1656 reacties
  • 25 maart 2025

Ik heb helaas nog geen zelfrijdende fiets