Ik vind het maar niks dat de SGMM gaat verdwijnen want dan zijn er te wijnig sprinters naar Zandvoort en hoorn ik mis het ook toen er SGMM's naar Uitgeest en hoofddorp gingen en ik wil dat dat ook weer het zelfde word bovendien doet de slt er 34 min over en de SGMM 31 min dus ik vind de SGMM vlugger en heeft ook in de binnenkant een electrics bord waar op staat waar hij naar toe gaat en de slt heeft dat niet. en om wat voorn reden gaat de SGMM ijgenlijk uit dienst. Het is ook minder handig voor bejaarden mensen want bij de slt vloept dat vloertje van die deuren opgeefment weg. En bij de SGMM is dat niet. Dit was mijn aan moedeging groetjes PACOHUIS
De SGMM moet blijven!
Beste antwoord door loklok8
De SGMm's zijn zo'n 40 jaar oud en zijn technisch en economisch zowat afgeschreven. Het nieuwe materieel is veel zuiniger en toegankelijker voor mindervaliden.
De extra reistijd van 3 minuten heeft waarschijnlijk met de extra speling te maken die aan de trein gegeven wordt zodat deze een vertraging beter kan opvangen, mogelijk omdat dat traject gevoelig is voor vertragingen. De nieuwe treinen hebben een hogere acceleratie en maximumsnelheid.
Het LED display in de trein is vervangen door televisieschermen die meer (real time) informatie kunnen bieden. Ook de SLT heeft deze schermen.
Voor bejaarden en mindervaliden zijn de nieuwe treinen juist veel beter. De treinen zijn gelijkvloers en is een verrijdbare plank niet meer nodig. Rolstoelgebruikers kunnen zelfstandig in- en uitstappen en het beklimmen van een paar treden is niet meer nodig. De plank verdwijnt na het vergrendelen van de deuren zodat de trein aerodynamischer wordt, er zo min mogelijk sneeuw/regen in de elektronica komt en de plank toch niet nodig is tijdens het rijden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.