Wat is de reden dat er de afgelopen 12 maanden zowel in periodes enkel DDZ-treinen, vervolgens VIRM(m)+treinen, daarna ICM-treinen en nu weer enkel DDZ-treinen met sporadisch een VIRM(m)-trein op de IJssellijn (Zwolle - Roosendaal) rijden?
En waarom komt de ICM zelden tot nooit op de tracés onder de grote rivieren?
Beste antwoord door West
De ICM is bezig met zijn uittocht en zal je helaas op alsmaar minder trajecten treffen. Tot voor enkele jaren terug kon je deze nog wel eens treffen op bijvoorbeeld de intercity Eindhoven - Dordrecht (wat toch redelijk ónder de rivieren is).
Voor wat betreft de IJssellijn kan ik je vraag niet beantwoorden. Wat ik wel weet is dat de inzet op die lijn al net zo lang wisselend is als dat ik me kan heugen. Van mat 54 tot ICR tot VIRM alles heeft er gereden. Misschien is het wel een beetje een traditie geworden 😅
De ICM is bezig met zijn uittocht en zal je helaas op alsmaar minder trajecten treffen. Tot voor enkele jaren terug kon je deze nog wel eens treffen op bijvoorbeeld de intercity Eindhoven - Dordrecht (wat toch redelijk ónder de rivieren is).
Voor wat betreft de IJssellijn kan ik je vraag niet beantwoorden. Wat ik wel weet is dat de inzet op die lijn al net zo lang wisselend is als dat ik me kan heugen. Van mat 54 tot ICR tot VIRM alles heeft er gereden. Misschien is het wel een beetje een traditie geworden 😅
En de ICM wordt onderhouden in Onnen bij Groningen, waardoor het handig is het materieel niet extreem ver daarvandaan te laten rijden. In Zeeland zul je daarom niet snel een ICM zien.
Interessant! Bedankt voor de antwoorden. Toch wel bijzonder dat er op deze lijn dan zoveel gewisseld wordt van materiaal. Volgens mij het meest van alle lijnen. Voorheen tot ongeveer een jaar of tien terug natuurlijk ook nog treinstellen met een loc ervoor of erachter.
Het zou dus goed kunnen dat over een paar maanden ineens weer maandenlang de ICM te zien is, net als vorig jaar rond deze tijd zoals Gorott al terecht opmerkte.
Het zou dus goed kunnen dat over een paar maanden ineens weer maandenlang de ICM te zien is, net als vorig jaar rond deze tijd zoals Gorott al terecht opmerkte.
Het zou kunnen, maar zoals @West ook aangeeft, verdwijnt de ICM langzaam.
Overigens, zodra de sprinter Vlissingen - Roosendaal wordt gekoppeld aan Roosendaal - Zwolle, lijkt het me al helemaal dat het vrijwel nooit zal gebeuren (ook vanwege de perronlengtes op veel stations aan de Zeeuwse Lijn). En mocht het toch gebeuren, dan zou dat waarschijnlijk alleen in het weekend zijn.
Dan zal het hoogstens afwisselend DDZ / VIRM of juist alleen maar VIRM zijn. 🤷♂️
Als ik sprinter zie tussen Deventer en Zwolle is het meestal tijdens werkzaamheden ( b.v. met een pendel Deventer - Zwolle, zodat er kort gekeerd kan worden in Deventer )
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.