Skip to main content

Logica en duidelijkheid van verstoringsberichten


Toon eerste bericht

27 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Super user
  • 16556 reacties
  • 23 september 2020
PeterJKH schreef:

Zou het dan héél misschien wellicht niet handig zijn dat mensen weer voor de berichtgeving gaan zorgen in plaats van computers malle tekstjes te laten weergeven?

Mensen kunnen ook fouten maken. Wie weet gaf iemand in het laatste geval wel door dat het om een defecte trein ging en bleek het later een vogel in de bovenleiding te zijn. Die tweets van NS_online worden meen ik wel door mensen verzorgd, ik zie er tenminste nog wel een typefoutjes in. Alleen zou men dan wel iets als “Excuses ging niet om een defecte trein maar om een vogel in de bovenleiding” kunnen aangeven in de 2e tweet. Nu kwam het een beetje vreemd over.

 

 


Henk_NL
  • 7128 reacties
  • 23 september 2020

De andere verstoringsberichten worden ook deels door mensen gefabriceerd. Een mens kiest het soort verstoring, en de software vult de tekst aan. Dat is geen volledig automatisch proces. 
 

Sinds het doel is geworden om verstoringen steeds sneller te melden, zie je ook dit soort correcties steeds vaker. Immers, na verloop van tijd wordt duidelijk wat de werkelijke reden is voor de problemen. 


Reageer