Klopt het dat je van Amsterdam naar Dronten tegenwoordig moet overstappen in Almere en in Lelystad? Ik ging voorheen met een directe sprinter.
traject Amsterdam - Dronten
Beste antwoord door Rene74
Het aantal reizigers met de sprinters tussen Lelystad en Zwolle is erg klein vergeleken met de rest van het traject. Doorrijden betekent dat de treinen daar dan zeer slecht bezet zouden zijn.
Maar: als doorgaande verbindingen geschrapt worden en je moet overstappen, kost dat ook reizigers - want overstappen zien veel mensen als veel minder aantrekkelijk. Dat resulteert in nog minder sprinterreizigers tussen Zwolle en Lelystad.
Hetzelfde zie je in de sprinters tussen Roosendaal-Dordrecht en Breda -Dordrecht. De sprinters tussen die plaatsen waren duidelijk beter bezet toen deze nog doorreed naar Rotterdam/Den Haag. Directe lijnen zijn gewild, en dan zou je moeten accepteren dat sommige deeltrajecten wat minder bezet zijn. Amsterdam - Enkhuizen is ook nog rechtstreeks, hoewel de lijn na Hoorn ook slecht bezet is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.