beantwoord

Trein te vroeg weg

  • 26 August 2022
  • 52 reacties
  • 2218 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

De trein van Amsterdam Zuid naar weesp vertrok zojuist 1 minuut te vroeg. Hierdoor haalde ik mijn trein niet, wat extra vervelend is aangezien de volgende trein uitvalt ivm de stakingen. Krijg ik hier compensatie voor een kan de ns ervoor zorgen dat de berichtgeving over wanneer de trein vertrekt overeenkomt met de echte tijd? Het zou nuttiger zijn om de tijd aan te geven tot wanneer je in mag stappen dan wanneer de trein vertrekt bijvoorbeeld en zorgen dat dit ook echt zo is. 

icon

Beste antwoord door MoDe 26 August 2022, 17:39

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand nog eens toelichten waarom NS vertrektijden publiceert en wat we daar als reizigers aan hebben?

Reputatie 6

Kan iemand nog eens toelichten waarom NS vertrektijden publiceert en wat we daar als reizigers aan hebben?

Dat uitleggen zullen ze wel kunnen maar of dat ook zonder verdraaien van de waarheid kan is de vraag. Net zoals het antwoord geven op andere vragen.  De daadwerkelijke overstaptijd die een reiziger heeft korter maken en toch nauwelijks kortere reistijden dan 20 jaar geleden…. Overstappen op het zelfde perron waarbij de ene trein aan het begin van het perron staat en de andere aan het einde zodat je soms 100 meter diagonaal moet rennen…. Op de display in de trein aangeven dat er wel 136 km/h gereden wordt, maar als je als reiziger aan het rekenen slaat je echt niet snapt hoe het kan dat die reis van 80 kilometer toch 1 uur en 40 minuten duurt. 

Reageer