Kaartcontrole in de trein

  • 11 May 2022
  • 9 reacties
  • 384 Bekeken

Reputatie 1

Het valt mij op dat sinds het begin van de coronapandemie er vrijwel geen kaartcontroles meer worden uitgevoerd in de trein. Ook sinds het opheffen van alle coronaregels zie ik conducteurs na het fluiten zich meteen richting hun cabine of 1e klas coupe lopen en vervolgens geen enkele controle meer uitvoeren. Met als gevolg enorm veel zwartrijders en veel passagiers die in de 1e klas plaatsnemen terwijl ze daar niet horen. Leuk als je veel betald voor je 1e klas abonnement (zoals ik..).   

Ik reis dagelijks met de trein en stoor mij mateloos aan bovengenoemde. Conducteurs zijn er wel, maar controleren…..


9 reacties

Reputatie 5

Hetzelfde valt veel andere reizigers op en dit onderwerp is al vaak in deze community aan de orde gesteld. Ook ik heb ondervonden dat de eerste klas de facto is afgeschaft, niet alleen doordat de banken en de aankleding nauwelijks verschillen. Al diverse malen moest ik in de eerste klas staan tussen kennelijk tweedeklas reizigers, ook al weet je dat nooit zeker. Ik ga het ze niet vragen. Ik zie er zelf overigens ook niet erg eersteklasserig uit. De enkele keren dat ik controle meemaakte werd een derde tot de helft van de reizigers naar de tweede klas gestuurd. Waar ooit tussen Groningen en Den Haag driemaal een conducteur langskwam kun je nu zonder boete met je tweedeklaskaartje in de eerste klas het land doorkruisen. Misschien moeten we het begrip “eersteklas” vervangen door "seniorencoupé” of zo. Geen scholier die daar wil zitten.

Reputatie 7
Badge +3

‘Geen scholier die daar wil zitten’? Mijn ervaring is dat het juist jongeren zijn die de 1e klas bevolken. Zonder het daarvoor vereiste vervoerbewijs.

Reputatie 7

Net controle gehad, voor de tweede keer in een week. Twee reizigers met 2e klasvervoerbewijs in de 1e klas. Meneer, u hebt een 2e klasvervoerbewijs en dit is de 1e klas (hij wees op de 1 op de wand). Oh dat wist ik niet. Maakt niet uit, zei de conducteur, waarna de jongen zijn spullen pakte vertrok. De andere reiziger ("don't speak Dutch") werd ook gewezen op de 1 op de wand, waarna conducteur doorliep. Deze jongen bleef vervolgens gewoon zitten 🙄

Het valt mij op dat de conducteur na het sluiten van de deur zich meestal terugtrekt in de cabine van de machinist.

Voor de zichtbaarheid, controle en service zou ik het zeer op prijs stellen wanneer de conducteur zich onder de reizigers begeeft.

Reputatie 7
Badge +1

Het valt mij op dat de conducteur na het sluiten van de deur zich meestal terugtrekt in de cabine van de machinist.

Voor de zichtbaarheid, controle en service zou ik het zeer op prijs stellen wanneer de conducteur zich onder de reizigers begeeft.

Gaat helaas niet gebeuren. Zijn hier op het forum al zo'n 500 topics over . NS reageert inmiddels ook al niet meer.

Reputatie 7

Het valt mij op dat de conducteur na het sluiten van de deur zich meestal terugtrekt in de cabine van de machinist.

Voor de zichtbaarheid, controle en service zou ik het zeer op prijs stellen wanneer de conducteur zich onder de reizigers begeeft.

Gaat helaas niet gebeuren. Zijn hier op het forum al zo'n 500 topics over . NS reageert inmiddels ook al niet meer.

En er zullen waarschijnlijk nog vele van diezelfde topics volgen.

Reputatie 7
Badge +1

Het valt mij op dat de conducteur na het sluiten van de deur zich meestal terugtrekt in de cabine van de machinist.

Voor de zichtbaarheid, controle en service zou ik het zeer op prijs stellen wanneer de conducteur zich onder de reizigers begeeft.

Gaat helaas niet gebeuren. Zijn hier op het forum al zo'n 500 topics over . NS reageert inmiddels ook al niet meer.

En er zullen waarschijnlijk nog vele van diezelfde topics volgen.

Volgens het missiestatement van de NS staat de klant op 1, 2 en 3. Ik heb het helaas nog niet gemerkt hier.

Reputatie 7
Badge +2

Volgens het missiestatement van de NS staat de klant op 1, 2 en 3. Ik heb het helaas nog niet gemerkt hier.

Ze zeggen er ook niet bij of het 1, 2 en 3 van bovenaf het prioriteitenlijstje of van onderaf zijn he😉

Het valt mij op dat sinds het begin van de coronapandemie er vrijwel geen kaartcontroles meer worden uitgevoerd in de trein. Ook sinds het opheffen van alle coronaregels zie ik conducteurs na het fluiten zich meteen richting hun cabine of 1e klas coupe lopen en vervolgens geen enkele controle meer uitvoeren. Met als gevolg enorm veel zwartrijders en veel passagiers die in de 1e klas plaatsnemen terwijl ze daar niet horen. Leuk als je veel betald voor je 1e klas abonnement (zoals ik..).   

Ik reis dagelijks met de trein en stoor mij mateloos aan bovengenoemde. Conducteurs zijn er wel, maar controleren…..

Totaal mee eens. Ik hoor regelmatig als ik in de 1e klas zit dat mensen er eigenlijk niet mogen zitten maar ze het toch doen want er wordt toch niet gecontroleerd. Ik zit bewust in de 1e klas omdat ik snel last heb van prikkels, maar op deze manier heeft het voor mij geen toegevoegde waarde meer. 

Reageer