beantwoord
Kwijtschelden boete
Hallo,
Ik had een vraag over een boete die ik gekregen had.
Normaal neem ik voor mijn werk altijd de auto maar die was bij de garage, dus ik nam de OV chipkaart van mijn zus.
Met alle eerlijkheid wisten we beiden niet dat dit niet was toegestaan, anders zouden we er niet aan beginnen want een kaartje kost toch maar (voor mijn reis) 7,50.
Maar ik werd dus gecontroleerd en er op geattendeerd dat dit niet mag, ik schrok er zelf eem beetje van, want heb nooit echt een boete gekregen.
Dus de conducteur legde netjes uit dat dit niet de bedoeling was.
Nogmaals ik wist dit niet, want anders had ik wel een hoesje ofso om de chipkaart gedaan.
Maar de conducteur vertelde wel dat bij de eerste keer de boete kan worden kwijtgescholden.
Dus ik krijg net de acceptgiro thuis en vroeg me af of dit kwijtgescholden kan worden aangezien ik niet net opzet wilde zwartrijden.
Groetjes.
Ik had een vraag over een boete die ik gekregen had.
Normaal neem ik voor mijn werk altijd de auto maar die was bij de garage, dus ik nam de OV chipkaart van mijn zus.
Met alle eerlijkheid wisten we beiden niet dat dit niet was toegestaan, anders zouden we er niet aan beginnen want een kaartje kost toch maar (voor mijn reis) 7,50.
Maar ik werd dus gecontroleerd en er op geattendeerd dat dit niet mag, ik schrok er zelf eem beetje van, want heb nooit echt een boete gekregen.
Dus de conducteur legde netjes uit dat dit niet de bedoeling was.
Nogmaals ik wist dit niet, want anders had ik wel een hoesje ofso om de chipkaart gedaan.
Maar de conducteur vertelde wel dat bij de eerste keer de boete kan worden kwijtgescholden.
Dus ik krijg net de acceptgiro thuis en vroeg me af of dit kwijtgescholden kan worden aangezien ik niet net opzet wilde zwartrijden.
Groetjes.
Beste antwoord door Tochjo
Inderdaad wil de klantenservice uit coulance de eerste boete vaak kwijtschelden. Dit is geen recht; als de conducteur bijvoorbeeld heeft genoteerd dat iemand zich onbehoorlijk heeft gedragen en dat de boete niet moet worden kwijtgescholden, dan zal de klantenservice daarin meegaan. Ik begrijp echter dat dit in uw geval niet speelt en dat de conducteur u juist heeft ingelicht over de mogelijkheid tot kwijtschelding.
U kunt het beste direct contact opnemen met de klantenservice met uw verzoek. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bekijk origineelU kunt het beste direct contact opnemen met de klantenservice met uw verzoek. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.