beantwoord

waar is dat ronde ding voor achter de inklaptafel?

  • 7 December 2020
  • 18 reacties
  • 1397 Bekeken


kan iemand mij please vertellen waar dit voor dient? Het is niet uitklapbaar of indrukbaar (ja we hebben hard gedrukt, ik hoor het u al denken). Iemand enig idee? Iemand?

icon

Beste antwoord door loklok8 8 December 2020, 02:11

Bekijk origineel

18 reacties

In welke trein kom je dit tegen? Dit komt mij zo snel niet bekend voor namelijk.

 

Ha Julian! Dit gaat om een modelletje blauwnet sprinter. Hebben het allemaal. Enig idee of je ff rond kan vragen bij bevriende machinisten. Thanks!

Ik zit ook te graven en ik heb ook meer info nodig.

Edit: daar weet ik niets van helaas 😔

Dan kan je het beter vragen aan Blauwnet, dat is een ander bedrijf. Sterker nog, twee verschillende bedrijven. Afhankelijk van de lijn waarop je reist kan dat Arriva of Keolis zijn (Zwolle - Emmen is Arriva, Zwolle - Kampen/Zwolle - Enschede/Zutphen - Oldenzaal is Keolis). De stoelen die zij gebruiken zijn niet bij NS in gebruik, dus hier zal je (tenzij iemand het stomtoevallig weet) niet zo snel antwoord krijgen.
 

Blauwnet heeft geen forum, Julian ;)

Maakt niet uit Loes! :)

Maar wel gewoon een klantenservice waar je dit soort vragen kwijt kan. Dit is een beetje alsof je op een Samsung-forum vragen over jouw Apple-telefoon gaat stellen (om maar een voorbeeld te geven).

De collega's van Arriva of Keolis zullen je vast kunnen helpen met deze vraag, of anders op een of andere manier kunnen achterhalen binnen dat bedrijf waar dit voor dient.

Ik acht de kans overigens groot dat het gewoon een onderdeel is van de bevestiging van de zitting van de stoel en dat het niet zo zeer een functie voor de reiziger heeft.

Oké dan Julian, jij bent zeker leuk op feestjes. Iemand anders een idee? Een theorie mag ook, alles is welkom!

Badge +3

Lijkt me toch iets van een scharnier of zoiets, misschien moet je het naar voren trekken of kantelen?

Dan zou het misschien zoiets kunnen zijn zoals die metalen beugel in NS treinen, waar je documenten onder kunt ‘klemmen’ zodat ze niet in de stoel vallen als je het tafeltje even opklapt?

Ik gooi het wel even op Twitter anders.

Zit in de FLIRT’s inderdaad boven het klaptafeltje. Heb er ook wel eens mee zitten pielen.

Badge +3

Oh, bóven het tafeltje. En het beweegt niet of activeert verder niets, zoals een leeslampje?

Ja, was al even in een Discord chat aan het neuzen of ik d’r eens een foto van had gemaakt. Ik ga ook aan dat soort dingen zitten namelijk. Kreeg er weinig beweging in, ga er ook geen spanningszoeker achter zetten om te proberen, straks sloop ik het :yum:

Hoi! Ja jongens help us out. Gooi em ff op Twitter, helphelphelp. 

Badge +3

Hoi! Ja jongens help us out. Gooi em ff op Twitter, helphelphelp. 

Staat er https://twitter.com/oldschoolrobert/status/1336040235650650112

Kan Arriva er nog wel bij mentionen… wie weet!

Reputatie 5

Vergelijk hem hier eens mee :wink:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Abellio,_Stadler_Flirt_3,_RE_19_PM17-1.jpg

Dat is niet wat ik bedoel Dennis :(

Reputatie 7
Badge +1

Op de foto's zie je de stoelen van Blauwnet (bovenste foto) en die van Arriva (onderste foto). Beide stoelen zijn identiek aan elkaar, behalve de kleur en dat ‘ding’ boven het klaptafeltje. 

Bij Arriva zie je dat er een vergrendeling zit zodat het tafeltje niet omlaag valt, vergelijkbaar met wat in het vliegtuig zit. Bij Blauwnet is er voor gekozen om die vergrendeling weg te laten en voor het gat dat daar zit een plaatje te zetten, waarschijnlijk zodat reizigers niet dingen in dat gat gaan steken.

Keolis Blauwnet Stadler Flirt 3
Arriva Limburg Stadler Flirt 3
Badge +3

Ik kreeg (om 1:41 vannacht) via Twitter hetzelfde antwoord van Keolis/Blauwnet:

Het is niets. In sommige modellen van de FLIRT ziet hier een scharnier om het tafeltje vast te zetten. ^Noah

Antwoord van @loklok8 bij deze gemarkeerd, dank!

Reageer