beantwoord

ICE International met Weekend Vrij en Bahncard 100

  • 27 August 2022
  • 4 reacties
  • 472 Bekeken

Hallo,

is het mogelijk de ICE International te gebruiken met een combinatie van Weekend Vrij en Duitse Bahncard 100? Kan ik op het perron in Amsterdam weer uitchecken met de OV chipkaart en dan ongecheckt naar de grens reizen (zoals hier beschreven: https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/weekend-vrij-en-interrail-germany-pass-73534)?

Groeten,
Daniel

icon

Beste antwoord door Daniel 27 August 2022, 20:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zou in theorie inderdaad zo moeten kunnen, in NORmale omstandigheden-ik meen ergens gezien te hebben dat vanwege de stremming Ede en verleggen betuwelijn binnenlands vervoer momenteel niet mag. EN er zijn herhaalde meldingen-als dat ding al rijdt, want uitval is erg groot, dat enkel vanwege de drukte mensen met Sitzplatz Reservierung zugelassen werden. maar dat is zo gepiept voor 4,50-of du hast möglich schon Gutscheinen oder weissichviel dafür. Jedoch kein Lounge/regus Zutritt erlaubt daan in NL), falls es im Kir-Royal Luksus der 1e kl. gehen soll.

Ik heb zelf op die manier met een INterRail pass (op dagen zonder gebruik van de UIT/INreis) diverse keren zo gereisd. Idem dito met IC-Berlin.

Bij terugreis wel opletten dat je toch eerst INsjekt IN het station voor je, evt. hetzelfde station, Uitgaat via poorten. Zelf heb ik voorzichtigerhalve maar steeds te Arnh de sjek gedaan-dat lukte altijd.

Reputatie 7
Badge +2

is het mogelijk de ICE International te gebruiken met een combinatie van Weekend Vrij en Duitse Bahncard 100? 

Ja, want beide vervoerbewijzen zijn van/tot de grens geldig. Als je bij NS International een reis probeert te boeken met die kortingskaarten krijg je daar ook keurig een melding van:

U heeft aangegeven dat een of meerdere reizigers een “100% korting in Nederland” en “Bahncard 100 2e klas” kortingskaart heeft, het kopen van een los vervoersbewijs is dan niet nodig.

Vereiste om het station in te komen is inderdaad wel om bij de poortjes in te checken en op het perron weer uit te checken, of andersom bij de terugreis.

Reputatie 7
Badge +1

Vereiste om het station in te komen is inderdaad wel om bij de poortjes in te checken en op het perron weer uit te checken, of andersom bij de terugreis.

In- en uitchecken is in principe niet nodig. Om door de poortjes te komen, kun je ook de infoknop gebruiken of anders een Keycard aanvragen.

Reputatie 7
Badge +2

In- en uitchecken is in principe niet nodig. Om door de poortjes te komen, kun je ook de infoknop gebruiken of anders een Keycard aanvragen.

In principe niet nee, maar als je dat ding toch al bij moet hebben (voor de theoretische mogelijkheid dat je in Nederland gecontroleerd wordt) is dat toch veruit de simpelste manier om de poortjes te openen.

Normaalgesproken zou je dat bij zo'n reis met je internationale ticket kunnen doen, maar een kaartje van 0 euro kan je niet kopen dus die optie valt af in dit specifieke geval.

Reageer