beantwoord

Nightjet naar Basel staking 8 sept

  • 8 September 2022
  • 4 reacties
  • 213 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Wij zouden vanavond met de Nightjet naar Basel reizen vanaf Utrecht CS. 
 

Nu geeft de OBB aan dat een alternatieve optie is om de ICE 251 van 19.08 te nemen naar Frankfurt en vanaf daar verder te reizen met de Nightjet. 
 

Mag met het ticket voor de Nightjet ook in de ICE 251 gereisd worden? Of moet ik nu een nieuw ticket boeken voor traject Utrecht CS - Frankfurt. 
 

(De Nightjet zou dezelfde route hebben gevolgd) 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 September 2022, 14:12

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag Lmars en welkom bij de NS Community!

Ja, dat mag. Hieronder de informatie die wij bekend hebben over deze Nightjet trein en de alternatieven:

Nightjet 403/60403 op 8 en 9 september naar Basel en Zurich zal rijden vanaf Frankfurt Hbf met alleen zit-rijtuigen Men kan eerder naar Frankfurt Hbf reizen met ICE 251 vertrek 18:38 uur uit Amsterdam Centraal, 19:04 uur vertrek van Utrecht Centraal en 19:37 uur vertrek vanaf `s Hertogenbosch.

Voor de alternatieve ICE 251 kun je dus gebruik maken van het ticket wat je nu al hebt.

Reputatie 7
Badge +1

Al vast één waarschuwing ik neem aan dat alle ICE's van vandaag en morgen waanzinnig druk gaan worden omdat het zo'n beetje het enige is wat in Nederland nog naar het buitenland zal rijden. Er gaan bijvoorbeeld morgen maar 3 ICE's terwijl er normaal veel meer gepland zijn. 

 

De overige reizigers uit de Nightjet en uit de ICE's die niet rijden zullen dus allemaal op één van deze 3 ICE's of vandaag nog willen gaan reizen. 

 

Ik voorspel derhalve dat de treinen overvol zullen zijn. In de maand Augustus zijn een aantal ICE's vanwege de grote drukte niet gestopt in Utrecht en/of Arnhem.

 

Misschien iets om rekening mee te houden.

Bedankt voor de info. @Henkpeetersen wij hebben zitplaatsreserveringen geboekt vanaf Utrecht CS. Stopt de trein dan ook niet in Utrecht? Vanuit Groningen was het niet mogelijk om om 18.38 in Amsterdam te zijn. 

Reputatie 7
Badge +1

Bedankt voor de info. @Henkpeetersen wij hebben zitplaatsreserveringen geboekt vanaf Utrecht CS. Stopt de trein dan ook niet in Utrecht? Vanuit Groningen was het niet mogelijk om om 18.38 in Amsterdam te zijn. 

 

Ik denk en hoop dat het vanavond nog wel goed gaat, maar er zijn momenteel grote problemen met de ICE. Er staan veel treinstellen ter reparatie. In ieder geval heel verstandig van u om zitplaatsreservering te boeken. Ik ben lichtelijk verbaasd dat dat nog mogelijk was. Maar zoals gezegd het zou zomaar erg druk in de trein kunnen zijn vanavond. De afgelopen maanden is het meerdere keren voorgekomen dat de ICE was ingekort van 2 treinstellen naar 1 treinstel. Zie bijvoorbeeld dit topic

 

 

Reageer