Skip to main content
beantwoord

NS Weekend Vrij en trein naar Antwerpen/Brussel

Goedendag, sinds vorig weekend heb ik een NS weekend Vrij abonnement. Daarmee kan je in het weekend ‘gratis’ reizen. Ik vroeg mij af of dit ook geldt voor de trein van NS naar antwerpen of brussel

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo NoahvanMeekeren en welkom bij de NS Community,

Zoals hierboven al aangegeven kan je kiezen voor 100% gratis reizen in Nederland als een abonnement hebt waarmee je op dat moment gratis mag reizen. De tip van Thom is ook een goede. Ik wens je alvast vele fijne treinreizen toe.

Bekijk origineel

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3827 reacties
  • 4 maart 2025

Weekend Vrij is alleen geldig in Nederland. Als u naar Antwerpen of Brussel wil reizen zult u dus een kaartje moeten kopen. U kunt dan bij NS International kiezen voor 100% korting in Nederland.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25198 reacties
  • 4 maart 2025

Ik weet uw leeftijd niet, maar Inn België zijn veel goedkope reismogelijkheden van Belgisch station naar een ander Belgisch station, echt niet naar de grens. Zeker voor jongeren is dat aantrekkelijk. Zoals ​@Henkpeetersen aangeeft moet u een internationaal kaartje kopen en 100 procent korting invullen. Check niet in met Weekendvrij maar open een poortje met de e-ticket. Als u bijvoorbeeld van de jongerenkorting gebruik maakt zoals boven vemeld moet u een e-ticket kopen van uw vertrekplaats naar het eerste station over de grens en dat is Noorderkempen. Terug het omgekeerde. België kent geen abonnement als Weekendvrij.

Met name voor jongeren en senioren zijn er goedkope mogelijkheden en het bespaart u dan veel geld. België is overwegend goedkoper dan Nederland qua treinprijzen.

https://www.belgiantrain.be/nl/tickets-and-railcards/overview-products

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9306 reacties
  • Antwoord
  • 4 maart 2025

Hallo NoahvanMeekeren en welkom bij de NS Community,

Zoals hierboven al aangegeven kan je kiezen voor 100% gratis reizen in Nederland als een abonnement hebt waarmee je op dat moment gratis mag reizen. De tip van Thom is ook een goede. Ik wens je alvast vele fijne treinreizen toe.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 2056 reacties
  • 4 maart 2025
Henkpeetersen schreef:

Weekend Vrij is alleen geldig in Nederland. Als u naar Antwerpen of Brussel wil reizen zult u dus een kaartje moeten kopen. U kunt dan bij NS International kiezen voor 100% korting in Nederland.

Let er daarbij wel op dat je met de EuroCity 100% korting tot de grens krijgt en met de EuroCity direct slechts tot Rotterdam.

Reageer